Opdrachtgevers krijgen het advies om hun wensen in een vroege fase kenbaar te maken. Het tijdig betrekken van opdrachtnemers bij de uitwerking van ontwerpen schept ruimte voor duurzaamheid en innovatie. De bouw kan zo volgens de organisatoren van BouwLokalen ‘sterker inspelen op de behoefte van de klant en samen met collega’s werken aan een beter proces en beter product. Als de opdrachtgever de oplossing niet dicteert, kan de bouw de klant in veel gevallen extra toegevoegde waarde bieden’.
Bouwers zullen pro-actiever de markt op gaan, meedenken met de klant, met eigen initiatieven en klantgerichte concepten komen. Aannemers worden ondernemers. Opdrachtgevers openen de deuren voor ideeën vanuit de markt. Ze sluiten het aanbieden van duurzamere en meer innovatieve oplossingen niet langer uit, zo denkt het team van BouwLokalen.
In ongeveer anderhalf uur praten deskundigen de deelnemers bij, met veel voorbeelden uit de praktijk. De bijeenkomsten vinden plaats door heel het land en zijn gratis toegankelijk. Opgeven kan via de website van BouwLokalen.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…