André van der Leest, bestuursvoorzitter van het landelijke samenwerkingsverband TechniekTalent.nu, reikte het trendboek uit aan De Krom. TechKnow is bedoeld voor technische bedrijven, om hen handvatten en tips te geven voor een goede communicatie met (nieuwe) jonge werknemers. ‘Ik vind TechKnow een enorm goed initiatief’, aldus Paul de Krom tijdens de presentatie. ‘Het is cruciaal dat technische bedrijven weten wat jongeren beweegt en wat ze belangrijk vinden. Ik zou tegen alle ondernemers willen zeggen: lees dit trendboek, het is in je eigen belang!’
Er kiezen momenteel te weinig jongeren voor een technische opleiding en carrière. Om Nederland concurrerend te houden zijn veel talenten nodig. Bovenop de verwachte instroom vanuit het onderwijs kunnen bedrijven uitdagend werk bieden aan duizenden extra technici. Tegelijk gaat de komende jaren een groot aantal technici met pensioen. De Krom: ‘We moeten jongeren zien te interesseren voor techniek. TechKnow kan daarbij behulpzaam zijn. Het is een aantrekkelijk boek, met allerlei handige en praktische tips. Over hoe je sociale media kunt inzetten, hoe je een goed bedrijfsbezoek organiseert of hoe je stageplekken op een voor jongeren aantrekkelijke manier kunt inrichten.’
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…