De Hoffmann Group heeft haar groei ook in het boekjaar 2015 weer consequent weten voort te zetten. Het lukte de onderneming, ondanks een internationaal moeilijke omgeving, de omzet ten opzichte van vorig jaar met 5,1 procent te verhogen. Dit resulteerde in een totale omzet van 1,102 miljard euro.
Aan dit resultaat droegen behalve een positieve omzetontwikkeling op de binnenlandse markt ook een sterke Europese groei en ontwikkelingen in onder andere Azië bij.
Internationalisering
Het afgelopen jaar is het de Hoffmann Group opnieuw gelukt haar omzet te verhogen. Alleen al de activiteiten in het buitenland droegen daar met 38,8 procent aan bij. ‘Wij zijn blij dat de systeemgerichte benadering die ons in Duitsland zo succesvol maakt, ook in het buitenland gewerkt heeft’, vertelt Reinhard Banasch, directievoorzitter van de Hoffmann Group. ‘Het is ons doel om het buitenlandaandeel verder uit te bouwen en daarbij de thuismarkt niet te vergeten. Ook in 2016 zullen wij de internationalisering voortzetten. De nadruk ligt hierbij op de doelgerichte ontwikkeling van onze nog jonge ondernemingen in de USA en in India zal onze dochteronderneming eveneens van start gaan.’
Bedrijfsinrichting
Het bedrijfssucces is vooral terug te voeren op nieuwe productontwikkelingen onder net Premium-merk Garant. Met nieuwe ontwikkelingen zoals de Garant MasterSteel bewees de Hoffmann Group ook in 2015 haar innovatiekracht. Echter Garant is niet alleen functioneel, maar ook mooi: daarom werden ook in 2015 meerdere Garant-producten onderscheiden met de internationaal gerenommeerde Red Dot Design-Award. Bovendien ontwikkelde het onderdeel Bedrijfsinrichting zich beter dan verwacht. Het bedrijfsinrichtingscentrum in Odelzhausen heeft ondertussen 2.000 direct leverbare producten in haar portfolio. Dat zijn er dubbel zoveel dan bij de opening in 2014.
Digitalisering
Voor de toekomst heeft de Hoffmann Group bovendien de digitalisering op haar verlanglijstje staan. ‘De interactie met onze klanten via digitale kanalen is van het grootste belang om onze marktpositie te garanderen’, aldus Banasch. ‘Wij werken daarom continu aan de ontwikkeling van onze digitale onderneming. Daarnaast kijken we naar de mogelijkheden die Industrie 4.0 onze klanten in de toekomst kan bieden en hoe wij ze daarbij kunnen ondersteunen.’
De Hoffmann Group
De Hoffmann Group telde in 2015 wereldwijd 3.000 medewerkers waarvan 19.00 in Duitsland. Voor haar uitstekende prestaties als systeempartner voor kwaliteitsgereedschap, haar marktleiderschap in Europa, haar groeiende exportaandeel en haar sociale betrokkenheid in het kader van de Hoffmann Group Foundation werd de Hoffmann Group door n-tv en de Maleki Group als ‘Hidden Champion 2015′ onderscheiden