Dit blijkt uit het BouwKennis Jaarrapport Nederland 2010/2011. Hoofdaannemers B&U bestellen gemiddeld 7 procent van hun materialen via websites en 23 procent via email. De telefoon en fax scoren onder deze marktpartij echter nog respectievelijk 27 en 21 procent.
Bij onderaannemers legt de telefoon het nipt af tegen het bestellen van materiaal tijdens het afhalen van producten. Onderaannemers bestellen slechts eenvijfde van hun materiaal online. Onder installateurs wordt ruim de helft van het materiaal online besteld. Dat komt waarschijnlijk doordat online bestellen via de webwinkel in de installatiesector eerder zijn intrede heeft gedaan.
Email maakt vooral een groei door onder hoofdaannemers B&U. Zij verwachten over twee jaar ruim 40 procent van hun materiaal via email te bestellen. Bij installateurs is dit 24 procent, bij onderaannemers 29 procent. Installateurs verwachten over twee jaar maar liefst 61 procent van hun materiaal via een website te bestellen.
Marktpartijen bestellen hun materiaal de komende jaren steeds vaker via websites en email. Dit heeft gevolgen voor de P van plaats in de marketingmix van toeleveranciers van bouwmaterialen. Een sterke online aanwezigheid, een functionele webwinkel, customer support en usability vormen de komende jaren een echte licence to deliver.
De Hydraulic Safety Bucket wordt gebruikt om een hydraulische installatie of component veilig te kunnen…
Omron Industrial Automation en Dassault Systèmes starten dit najaar de ‘Make It Excellent’-tour door Europa met…
Rodin Machining, een snelgroeiende metaalbewerker gespecialiseerd in CNC draaien- en frezen, kondigt een strategisch partnership…
De productie in de Duitse machinebouwsector zal in 2024 naar verwachting met acht procent dalen,…
Digitale veiligheid blijft in de samenleving en economie van levensbelang. Het algemene kennisniveau en de…
Valk Welding heeft zijn netwerk uitgebreid met een filiaal in Finland. Dat maakte de specialist…