Auctelia heeft eigen specialisten in dienst voor deze specifieke sectoren, die vooraf producten keuren en productomschrijvingen op juistheid controleren. Auctelia bepaalt een datum en thema voor elke veiling en richt per veiling een themawebpagina in. Daarmee bereiken verkopers gericht potentiële kopers. De drietalige veilingsite bereikt inkopers in geheel Europa.
Het veilinghuis ondersteunt met de themaveilingen grote én kleine bedrijven om op korte termijn de liquiditeit te verhogen en zo een eventueel faillissement te voorkomen. Deze aanpak sluit perfect aan bij de huidige ontwikkelingen in regelgeving rond faillissementen. Curatoren richten zich, ondersteund door deze nieuwe regelgeving, steeds meer op de mogelijkheden van voortzetting van een bedrijf. Door een impuls te geven aan de liquiditeit is er ruimte om regelingen met schuldeisers te treffen. Hierdoor hebben bedrijven meer kans een faillissement te voorkomen. Door het organiseren van thematische veilingen brengt Auctelia verkoper en koper sneller en effectiever bij elkaar. Ook is het bij Auctelia mogelijk om kleinere partijen te verkopen, bijvoorbeeld slechts een deel van het complete machinepark.
In eigen handen
Klanten van Auctelia kunnen kiezen om een deel of de gehele veiling zelf in eigen handen te nemen, bijvoorbeeld door de te veilen producten zelf op één van de themapagina’s van de Auctelia-website te zetten. Met behulp van deze unieke ‘selfservice’ zorgen verkopers zelf voor een beschrijving, foto’s, kijkdagen, de betaling, de facturatie en het afhalen. De experts van Auctelia voeren een controle uit op alle productbeschrijvingen als kwaliteitsgarantie voor kopers. Op verzoek neemt Auctelia dit gehele proces uit handen en verzorgt een themaveiling op basis van full-service.
Op de Nederlandse markt werkt Auctelia nauw samen met logistiek- en handelspartner Fontexx in Bergeijk. Door de samenwerking met deze partner beschikt Auctelia over meer dan 20.000 vierkante meter warehousecapaciteit in Nederland en daarbuiten.
‘In Nederland zien wij ruimte voor een e-auction-specialist voor professionele en industriële goederen, met een persoonlijke benadering en maatwerk’, zegt Scott Garlick, ceo van Auctelia. ‘Veel bedrijven beschikken niet over de tijd om de verkoop zelf te regelen, zeker als ze het geld hard nodig hebben. Ze denken daarnaast dat de verkoop van slechts één machine of apparaat niet interessant is voor kopers. In de praktijk blijkt dat dit niet waar is. Of ze doen een noodverkoop. Een bedrijf kan via Auctelia binnen enkele dagen tot weken beschikken over extra geld. Hierdoor is een veiling niet meer het gevolg van een tragisch faillissement, maar de aanloop naar een succesvolle doorstart. Door op deze manier te werken, laten we zien dat we het mkb echt begrijpen.’
Agenda Themaverkopen:
– Themaverkoop bouwmateriaal: tot 25 november
– Themaverkoop hout: tot 26 november
– Themaverkoop voertuigen, machines en bouwmaterieel: tot 2 december
– Themaverkoop BTP Sale: tot 9 december
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…