Oppervlaktebehandelaar Nedcoat verandert naam in The Coatinc Company

Foto van: De redactie
Geplaatst door De redactie

De Nederlandse oppervlaktebehandelaar Nedcoat heet voortaan The Coatinc Company. Toen De Siegener Verzinkerei Holding (SVH) in 2011 haar 33 procents belang uitbreidde naar 100 procent, vond men dat er een nieuwe merknaam moest worden bedacht. Die is nu dus gevonden.

‘Deze nieuwe merknaam moest enerzijds de afspiegeling zijn van een dynamische, ambitieuze, middelgrote onderneming die groeit en zich ontwikkelt en die anderzijds recht doet aan de uitdaging om twee verschillende culturen met elkaar te laten versmelten tot een toonaangevende onderneming in oppervlaktetechniek in Europa’, aldus Paul Niederstein, voorzitter van de directie van de omgedoopte The Coatinc Company Holding GmbH, gevestigd in Siegen en de The Coatinc Company Holding bv gevestigd in Alblasserdam.

Fantasienaam

Het hoofdbegrip ´Coatinc´ van de nieuwe merknaam ´The Coatinc Company is een fantasiebegrip. Noch in het Duits, noch in het Engels (noch in het Nederlands) heeft het een betekenis. Het is samenstelling van het Engelse (Nederlandse) begrip ‘coating’ (bekleden/beschermen) en het Engelse woord ‘zinc’ (zink) en verwoordt op die manier de claim van de onderneming: een perfecte corrosiebescherming – op wens in ‘kleur’ en met ‘zink’ als basis.

The Coatinc Company beschikt over achttien vestigingen in volledig eigendom evenals tien participaties in andere vestigingen in heel Europa en biedt zowel kleine als grote klanten alle vuurverzinkingsprocessen (verzinken op normale temperatuur en thermisch verzinken), duplex-coatingprocessen (verzinken plus poedercoaten en/of natlakken) evenals passivering, centrifugaal verzinken, anodiseren en zinklamellencoating. Als fullservice-oppervlaktebehandelingsbedrijf leveren we daarnaast gekwalificeerd technisch advies, bewerkingen, opslag en (internationale) transport- en logistiekoplossingen vanuit één bedrijf en waardevolle kwaliteits-, tijd- en kostenvoordelen.

Merkbeeld

De hernieuwde introductie van het merkbeeld omvat niet alleen nieuwe imago- en segmentbrochures. Er zijn tevens nieuwe advertenties, vestigingsbrochures en een compleet nieuwe website in het Duits, Engels, Nederlands en Frans opgezet. Parallel daaraan zal te zijner tijd de uitstraling van en de diverse motieven in de vestigingen aan de nieuwe huisstijl worden aangepast.

The Coatinc Company