Partnering en inkoopbeleid van bouwbedrijven onder de loep

Een gemiddeld bouwbedrijf geeft 70 tot 80 procent van haar omzet uit aan externe partijen in de bouwketen. Dat zijn aan de ene kant de opdrachtgevers en aan de andere kant (strategische) partners zoals constructeurs, architecten, onderaannemers en toeleveranciers. SPIN richt zich op de relaties tussen bouwbedrijven en hun partners/leveranciers in de keten en geeft zicht op de vraag hoe professioneel de inkooporganisatie is vergeleken bij die van andere bedrijven. De audit is ontwikkeld door PSIBouw, Universiteit Twente en Purspective. Bedrijven die meedoen aan SPIN blijven anoniem. De resultaten worden alleen gebruikt voor de benchmark strategische partnering en inkoop.

De redactie

Recent Posts

Wereldwijde dichtheid fabrieksrobots verdubbeld

Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…

1 dag ago

Arbeidsmarkt iets minder krap in derde kwartaal

Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…

2 dagen ago

Koninklijke Marine 3D-print reserveonderdelen (video)

De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…

2 dagen ago

Column Joachim Driessen: Op staande voet

Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…

2 dagen ago

In zes stappen een cobot integreren

Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…

2 dagen ago

Huisbeurs in herhaling voor Jörg Machines

Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…

2 dagen ago