Het Nederlandse bedrijfsleven tast in het duister welke stappen genomen moeten worden om een veilige logistieke keten te kunnen waarborgen, met zo min mogelijk oponthoud. Zo is bij veel bedrijven bijvoorbeeld niet bekend welke schadelijke effecten bepaalde concentraties gassen kunnen hebben en welke procedures zij moeten volgen. Ook bestaat er geen consensus over de juiste meetmethode, de kwaliteit van gasmeters en opleidingen.
Het platform moet gaan dienen als meldpunt, informatie- en adviesorgaan. Daarnaast moet het, binnen kaders die de logistieke keten zo min mogelijk frustreren, richtlijnen en normen ontwikkelen voor de veilige omgang met containers die gassen bevatten. Het platform heeft een breed draagvlak bij het bedrijfsleven, de vakbond en de overheid.
Zo wordt er momenteel samen met de Raad Nederlandse Detailhandel, TLN, FNV Bondgenoten, VNO-NCW en FME-CWM gesproken over de praktische invulling en structuur en heeft minister Cramer uitgesproken het initiatief een zeer warm hart toe te dragen. Het platform zal dan ook waarschijnlijk al aan het einde van deze zomer worden gelanceerd.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…