De zes betonnen liggers voor het nieuwe spoorviaduct in Den Bosch liggen op hun plaats. ProRail en Heijmans kijken terug op een geslaagd werkweekend.
Ondanks het tropische weer is het hijsen voorspoedig verlopen en maandagochtend konden de eerste treinen weer van het spoor gebruik maken.
Om de liggers op de 8 tot 9 meter hoge pijlers te plaatsen is gebruik gemaakt van één van de grootste mobiele kranen in Europa. Dankzij de inzet van deze kraan konden de liggers op locatie worden voorgebouwd en binnen 30 uur op hun plek worden gehesen. Hierdoor is de overlast voor het treinverkeer zeer beperkt gebleven. De komende maanden gaat de bouw van het nieuwe spoorviaduct in Den Bosch weer verder.
Sporen in Den Bosch
Het project Sporen in Den Bosch zorgt ervoor dat de sporen in en rond ‘s-Hertogenbosch, alsmede het station, in 2014 klaar zijn voor meer treinen. Het treinverkeer van en naar Utrecht en Nijmegen rijdt straks over eigen sporen en kruist elkaar ongelijkvloers door extra sporen over de Dieze en een nieuwe fly-over.