Ondanks het tropische weer is het hijsen voorspoedig verlopen en maandagochtend konden de eerste treinen weer van het spoor gebruik maken.
Om de liggers op de 8 tot 9 meter hoge pijlers te plaatsen is gebruik gemaakt van één van de grootste mobiele kranen in Europa. Dankzij de inzet van deze kraan konden de liggers op locatie worden voorgebouwd en binnen 30 uur op hun plek worden gehesen. Hierdoor is de overlast voor het treinverkeer zeer beperkt gebleven. De komende maanden gaat de bouw van het nieuwe spoorviaduct in Den Bosch weer verder.
Het project Sporen in Den Bosch zorgt ervoor dat de sporen in en rond ‘s-Hertogenbosch, alsmede het station, in 2014 klaar zijn voor meer treinen. Het treinverkeer van en naar Utrecht en Nijmegen rijdt straks over eigen sporen en kruist elkaar ongelijkvloers door extra sporen over de Dieze en een nieuwe fly-over.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…