Ondanks het tropische weer is het hijsen voorspoedig verlopen en maandagochtend konden de eerste treinen weer van het spoor gebruik maken.
Om de liggers op de 8 tot 9 meter hoge pijlers te plaatsen is gebruik gemaakt van één van de grootste mobiele kranen in Europa. Dankzij de inzet van deze kraan konden de liggers op locatie worden voorgebouwd en binnen 30 uur op hun plek worden gehesen. Hierdoor is de overlast voor het treinverkeer zeer beperkt gebleven. De komende maanden gaat de bouw van het nieuwe spoorviaduct in Den Bosch weer verder.
Het project Sporen in Den Bosch zorgt ervoor dat de sporen in en rond ‘s-Hertogenbosch, alsmede het station, in 2014 klaar zijn voor meer treinen. Het treinverkeer van en naar Utrecht en Nijmegen rijdt straks over eigen sporen en kruist elkaar ongelijkvloers door extra sporen over de Dieze en een nieuwe fly-over.
De Hydraulic Safety Bucket wordt gebruikt om een hydraulische installatie of component veilig te kunnen…
Omron Industrial Automation en Dassault Systèmes starten dit najaar de ‘Make It Excellent’-tour door Europa met…
Rodin Machining, een snelgroeiende metaalbewerker gespecialiseerd in CNC draaien- en frezen, kondigt een strategisch partnership…
De productie in de Duitse machinebouwsector zal in 2024 naar verwachting met acht procent dalen,…
Digitale veiligheid blijft in de samenleving en economie van levensbelang. Het algemene kennisniveau en de…
Valk Welding heeft zijn netwerk uitgebreid met een filiaal in Finland. Dat maakte de specialist…