Centrale doelstelling van SchildersCOOL is om te zorgen voor meer instroom in het beroepsonderwijs voor de schildersbranche. De eerste stap hierin vormt de introductie van één landelijke naam met één huisstijl en één gezicht in de markt. De hierbij behorende huisstijl wordt vanaf vandaag landelijk uitgerold. Ook is de landelijke website https://www.schilderscool.nl/ de lucht in.
De samenwerkende regio’s zijn: Amsterdam, Geldermalsen, Zutphen, Hengelo, Nijmegen/Arnhem, Den Bosch, Nuenen, Tilburg/Breda, Dordrecht, Rotterdam en Den Haag/Leiden/Gouda.
SchildersCOOL sluit aan bij de beeldtaal, het taalgebruik en het tempo van de huidige jongere. Ook de website en de promofilm ‘SchildersCOOL’ sluiten op deze doelgroep aan. Direct na de lancering van SchildersCOOL start de ontwikkeling van een nieuwe wervingscampagne. Daarin gaat SchildersCOOL met de inzet van nieuwe communicatiemiddelen, zoals Hyves, YouTube en SMS- en MSN-diensten, op nieuwe manieren jongeren benaderen voor het schildersvak.
Een andere doelgroep waarop de wervingscampagne zich gaat richten zijn de leerbedrijven binnen de branche. Deze gaan benaderd worden om meer leerplaatsen te creëren. SchildersCOOL kan ook op dit moment namelijk al meer leerlingen aannemen dan zij kan plaatsen.
SchildersCOOL trekt in deze ontwikkelingen nauw op met werkgeversorganisatie FOSAG. Voor SPOS-sen die zich nog niet hebben aangesloten bij SchildersCOOL staat de permanente uitnodiging open om dat alsnog te doen. Zowel FOSAG als SchildersCOOL zijn er van overtuigd dat samen optrekken voor de schildersbranche de enige manier is om het beroepsonderwijs gezond te houden.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…