Het ontstaan van iTanks, zes jaar geleden, is typerend voor de bedrijfsopvatting. Nederlands grootste tankopslag, de Maasvlakte Olie Terminal (MOT), wilde de onderhoudsduur aan zijn olietanks terugbrengen. Een opknapbeurt van zo’n stalen kolos (elk 114.000 m3) kostte altijd 56 weken. Met een totaal nieuwe aanpak lukte het de ‘downtime’ te reduceren tot 28 weken, tegen lagere kosten.
Hoe? ‘Door iedereen zijn kennis te laten delen en elkaar te vertrouwen in de samenwerking’, zegt managing director Angela Hulst (iTanks). ‘Als iedereen zijn slimheid inbrengt en je gezamenlijk een planning afspreekt, voorkom je gesteggel over meer- en minderwerk. Best revolutionair, want het ging al veertig jaar op dezelfde manier.’ Het succes noopte tot een vervolg. Organisator Cor van de Linde van MOT begon een spin-off en iTanks was geboren. Kennis delen bleef de kerngedachte.
Lees verder in de krant: ‘Het komt wel eens voor dat we onze eigen business een beetje ondermijnen.’
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…