Het ontstaan van iTanks, zes jaar geleden, is typerend voor de bedrijfsopvatting. Nederlands grootste tankopslag, de Maasvlakte Olie Terminal (MOT), wilde de onderhoudsduur aan zijn olietanks terugbrengen. Een opknapbeurt van zo’n stalen kolos (elk 114.000 m3) kostte altijd 56 weken. Met een totaal nieuwe aanpak lukte het de ‘downtime’ te reduceren tot 28 weken, tegen lagere kosten.
Hoe? ‘Door iedereen zijn kennis te laten delen en elkaar te vertrouwen in de samenwerking’, zegt managing director Angela Hulst (iTanks). ‘Als iedereen zijn slimheid inbrengt en je gezamenlijk een planning afspreekt, voorkom je gesteggel over meer- en minderwerk. Best revolutionair, want het ging al veertig jaar op dezelfde manier.’ Het succes noopte tot een vervolg. Organisator Cor van de Linde van MOT begon een spin-off en iTanks was geboren. Kennis delen bleef de kerngedachte.
Lees verder in de krant: ‘Het komt wel eens voor dat we onze eigen business een beetje ondermijnen.’
Na twee moeizame jaren keert de Nederlandse industrie in 2025 weer terug naar groei. De…
Met Prinsjesdag achter de rug ligt er weer een stapel aan nieuwe plannen klaar voor…
Halverwege 2024 versnelt de opwaartse trend van faillissementen in Europa. Wereldwijd komt eind dit jaar…
ECI Software Solutions, een wereldwijde aanbieder van cloudgebaseerde bedrijfsbeheersoftware en -diensten, introduceert Ridder iQ Essentials,…
Naar aanleiding van de voorgelegde plannen op Prinsjesdag stelt FME dat het verstandig is dat…
Arbeidsmarktkrapte speelt een hoofdrol in de plannen die het kabinet tijdens Prinsjesdag 2024 heeft gepresenteerd.…