Rexel en Hagemeyer hebben de krachten gebundeld. Met de integratie van Rexel en Hagemeyer is een nieuwe organisatie ontstaan die zich met drie formules toelegt op de distributie van elektrotechnische materialen.
Waar Rexel zich volledig richt op lokaal en regionaal werkende installateurs en facilitaire dienstverleners, concentreert Hagemeyer Nederland zich op internationaal, nationaal en regionaal werkende installatiebedrijven. Aan deze twee vertrouwde marktsegmenten wordt Onexis toegevoegd. Deze derde tak van de nieuwe organisatie legt zich volledig toe op industriële klanten. ‘De bundeling van inkoopkracht, logistieke kennis, geografische aanwezigheid en bovenal marktkennis, biedt direct voordeel voor alle klanten’, zegt Yves Pétin, directievoorzitter van de geïntegreerde organisatie die vanuit de nieuwe locatie in Gouda opereert. ‘Achter de schermen zijn de staf- en supportfuncties van Rexel en Hagemeyer samengevoegd tot een sterk bedrijf dat de drie operationele formules in ICT, logistiek, finance, marketing en HR efficiënt ondersteunt.’
Customer Service Centers
Klanten van Rexel en Hagemeyer blijven zakendoen met de voor hen bekende serviceorganisaties. Daarnaast worden er specifieke Customer Service Centers gecreëerd om de verschillende markten optimaal te kunnen bedienen. ‘We hebben de ambitie om de partner te zijn voor alle professionals op het gebied van elektrotechniek‘, aldus Pétin. ‘Hierbij bouwen we voort op onze kernkwaliteiten betrouwbaarheid, deskundigheid, persoonlijke betrokkenheid en logistieke kracht. Ons belangrijkste doel is het maximaal ontzorgen van onze klanten door het bieden van integrale oplossingen voor elke specifieke vraag.’