Uit het onderzoek is naar voren gekomen dat verladers momenteel niet tevreden zijn over de informatievoorziening van Rijkswaterstaat over de vaarwegen. Zij vinden dat informatie te laat of niet verstrekt wordt. Omdat bijna de helft van het goederenvervoer over water plaatsvindt, zijn juist ook de binnenvaartverladers een belangrijke groep van belanghebbenden. ‘Als een vaarweg tijdelijk wordt afgesloten, heeft dit immers niet alleen gevolgen voor de schipper, maar ook voor andere partijen in dezelfde logistieke keten’, zegt Ariea Vermeulen, senior adviseur bij Rijkswaterstaat.
Naast de informatieverstrekking is de samenwerking tussen Rijkswaterstaat en het bedrijfsleven een belangrijk punt van aandacht, aldus EVO. Joris Tenhagen, beleidsadviseur Spoor & Binnenvaart bij EVO, stelt dat ‘bij de planning van onderhoud wellicht rekening gehouden kan worden met de wensen van verladers. Als onderhoud bijvoorbeeld wordt uitgevoerd in de voor verladers rustige perioden, beperkt dit de overlast voor opdrachtgevers.’ Verder willen verladers dat Rijkswaterstaat hen eerder bij projecten betrekt. EVO vindt het dan ook een goede zaak dat de regionale dienst van Rijkswaterstaat in Noord-Brabant een regulier overleg heeft geïntroduceerd met het bedrijfsleven. Dit zou volgens de verladersorganisatie ook in de rest van Nederland uitgerold moeten worden.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…