Het DCV Aegir, genoemd naar een Noorse zeegod, is een enorm enkelromps vaartuig, dat complexe infrastructurele werken en pijpleidingprojecten in extreem diep water kan uitvoeren. Het heeft genoeg hefcapaciteit om vaste platforms in relatief ondiep water neer te zetten. Het schip is snel en groot genoeg om driehonderd personen comfortabel onder te brengen. Dit maakt de Aegir tot één van de capabelste en modernste schepen in zijn klasse.
Rotor
Rotor is een motorenfabrikant die speciale elektromotoren met IEC- en DIN-normen levert aan de industrie. Als wereldspeler in de scheepsbouw is Rotor bij alle classificatiebureaus ingeschreven. De firma kan complete aandrijfsystemen bouwen voor toepassingen als pompen, ventilatiesystemen, davits, kranen, havenuitrustingen, hydraulische systemen, compressoren en andere uitrustingsstukken. Rotor behoort tot de Regal Beloit ondernemingsgroep, één van de grootste motorenbouwers ter wereld.
Ankerlieren
Voor de ankerlieren worden Rotor-motoren van het type 5RN315L06 200kW IC410 gebruikt. Dit zijn driefase-motoren met een gietijzeren constructie, die alle ankerbewegingen van het schip zullen gaan verzorgen. De meerlieren voor de pontons krijgen de iets kleinere 5RN315L06 190kW IC410, maar dan wel met speciale rem- en regelsystemen.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…