Dit is echter in strijd met internationale handelswetten en volgens EVO discriminerend voor de EU. EVO heeft Verkeer en Waterstaat en de Europese Commissie opgeroepen protest aan te tekenen. Protectionisme moet bestreden worden, aldus EVO. Het Kremlin denkt daar duidelijk anders over.
Rusland legt vrachtwagens tol op. De heffing ligt op 385 roebel (€8.50) per dag. De heffing geldt enkel voor niet-Russische nummerplaten, dus alleen buitenlandse ondernemers worden benadeeld.
Verder heeft de Russische douane een voorstel ingediend om invoer van zeecontainers op vrachtauto’s te verbieden. Het land houdt er geen rekening mee dat spoor in aangrenzende landen een andere breedte heeft, waardoor het geen serieus alternatief voor de weg is.
Het derde obstakel voor de vrachtwagen is het terugbrengen van douaneposten en douaniers rondom Moskou. Hierdoor ontstaan files rondom de grensovergangen die zorgen voor vertraging en lange wachttijden.
Uit een onderzoek van het World Economic Forum bleek eerder deze week dat Rusland een van de meest gesloten economieën ter wereld is.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…