Dit is echter in strijd met internationale handelswetten en volgens EVO discriminerend voor de EU. EVO heeft Verkeer en Waterstaat en de Europese Commissie opgeroepen protest aan te tekenen. Protectionisme moet bestreden worden, aldus EVO. Het Kremlin denkt daar duidelijk anders over.
Rusland legt vrachtwagens tol op. De heffing ligt op 385 roebel (€8.50) per dag. De heffing geldt enkel voor niet-Russische nummerplaten, dus alleen buitenlandse ondernemers worden benadeeld.
Verder heeft de Russische douane een voorstel ingediend om invoer van zeecontainers op vrachtauto’s te verbieden. Het land houdt er geen rekening mee dat spoor in aangrenzende landen een andere breedte heeft, waardoor het geen serieus alternatief voor de weg is.
Het derde obstakel voor de vrachtwagen is het terugbrengen van douaneposten en douaniers rondom Moskou. Hierdoor ontstaan files rondom de grensovergangen die zorgen voor vertraging en lange wachttijden.
Uit een onderzoek van het World Economic Forum bleek eerder deze week dat Rusland een van de meest gesloten economieën ter wereld is.
Naar aanleiding van de voorgelegde plannen op Prinsjesdag stelt FME dat het verstandig is dat…
Arbeidsmarktkrapte speelt een hoofdrol in de plannen die het kabinet tijdens Prinsjesdag 2024 heeft gepresenteerd.…
Tijdens Prinsjesdag werden de nodige plannen van het nieuwe kabinet bekend, waaronder verschillende wetswijzigingen. Een…
Stichting Cyber Weerbaarheidscentrum Brainport (CWB) start met een online spreekuur. Deze is bedoeld voor ondernemers…
MYBusinessmedia heeft een digitale pocketguide voor de Wots samengesteld. De gratis gids biedt een handig…
'Koninklijke Metaalunie is blij met veel aandachtspunten van het kabinet, zoals het inzetten op een…