Seminar van DNHK over netwerken met Duitse zakenpartners

‘Voor succes op de Duitse markt is niet alleen goede taalkennis nodig, maar ook begrip van culturele achtergronden en zakelijke gewoontes’, legt docente Ursula Brinkmann uit. Het seminar brengt de deelnemers bij hoe ze zich het beste kunnen voorbereiden op het eerste persoonlijke contact met de Duitse zakenpartners en wat er in Duitsland van hen wordt verwacht. Daarnaast staan ‘typisch’ Duitse en ‘typisch’ Nederlandse gedragsvormen centraal, die het zakelijk succes beïnvloeden.

Aansluitend aan het seminar vindt een borrel plaats, waarbij het geleerde meteen in een gezellige sfeer met Duitse zakenlieden in de praktijk kan worden gebracht. Het seminar richt zich op ondernemers en managers, die zich op zakelijk gebied met Nederland bezighouden en hun contacten met en kennis over hun gespreks- en zakenpartners in het buurland willen uitbreiden.

De redactie

Recent Posts

Wereldwijde dichtheid fabrieksrobots verdubbeld

Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…

1 dag ago

Arbeidsmarkt iets minder krap in derde kwartaal

Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…

2 dagen ago

Koninklijke Marine 3D-print reserveonderdelen (video)

De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…

2 dagen ago

Column Joachim Driessen: Op staande voet

Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…

2 dagen ago

In zes stappen een cobot integreren

Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…

2 dagen ago

Huisbeurs in herhaling voor Jörg Machines

Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…

2 dagen ago