‘Voor succes op de Duitse markt is niet alleen goede taalkennis nodig, maar ook begrip van culturele achtergronden en zakelijke gewoontes’, legt docente Ursula Brinkmann uit. Het seminar brengt de deelnemers bij hoe ze zich het beste kunnen voorbereiden op het eerste persoonlijke contact met de Duitse zakenpartners en wat er in Duitsland van hen wordt verwacht. Daarnaast staan ‘typisch’ Duitse en ‘typisch’ Nederlandse gedragsvormen centraal, die het zakelijk succes beïnvloeden.
Aansluitend aan het seminar vindt een borrel plaats, waarbij het geleerde meteen in een gezellige sfeer met Duitse zakenlieden in de praktijk kan worden gebracht. Het seminar richt zich op ondernemers en managers, die zich op zakelijk gebied met Nederland bezighouden en hun contacten met en kennis over hun gespreks- en zakenpartners in het buurland willen uitbreiden.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…