‘De schepen die bij ons aanleggen worden steeds groter. Daar hoort een sterke machine bij. We hebben gekozen voor een Sennebogen’, omdat deze standaard van de productielijn komt, zonder verbouwde componenten. Dat vinden wij de kracht van Sennebogen en ook daarom niet te vergelijken met andere merken. De draaikrans, de giek, de onder- en bovenwagen, de motor; alles is goed in verhouding’, volgens directeuren Marco en René Harteman.
De Sennebogen 860M is voorzien van een Cummins QSM 11-C360, Tier 3 vloeistofgekoelde dieselmotor. De maXcab met schuifdeur heeft een cabineverstelling type D270. Deze is hydraulisch in hoogte verstelbaar en traploos tot 2,7 meter vanaf de onderste positie. Vanuit de cabine heeft de machinist uitstekend zicht op het lossen van de schepen, voornamelijk geladen met zand en grind.
Extra camera’s geven volledig zicht op de werkomgeving rondom de overslagmachine. De 860M van T.L.C. beschikt over een door Kuiken ontwikkelde instelbare zwemstand waarbij de giek automatisch iets omhoog gaat tijdens het sluiten van de grijper. Dit kan afhankelijk van het te lossen materiaal en naar wens van de machinist in de cabine ingesteld worden.
Na twee moeizame jaren keert de Nederlandse industrie in 2025 weer terug naar groei. De…
Met Prinsjesdag achter de rug ligt er weer een stapel aan nieuwe plannen klaar voor…
Halverwege 2024 versnelt de opwaartse trend van faillissementen in Europa. Wereldwijd komt eind dit jaar…
ECI Software Solutions, een wereldwijde aanbieder van cloudgebaseerde bedrijfsbeheersoftware en -diensten, introduceert Ridder iQ Essentials,…
Naar aanleiding van de voorgelegde plannen op Prinsjesdag stelt FME dat het verstandig is dat…
Arbeidsmarktkrapte speelt een hoofdrol in de plannen die het kabinet tijdens Prinsjesdag 2024 heeft gepresenteerd.…