Het Solar Impulse project streeft ernaar om een vliegtuig op unieke wijze, door zonne-energie aangedreven, autonoom te laten opstijgen en om de wereld te laten vliegen. SKF heeft zich als Specialised Partner bij het project aangesloten om zo met zijn technische kennis op het gebied van lagertechnologie, analytische modellering en virtueel testen een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van dit unieke vliegtuig.
De bouw van het vliegtuig vereist geavanceerde technologieën en onderzoek op het gebied van composietconstructies, lichte materialen en energieopslag. In de eerste fase van het project zal SKF speciaal hiervoor gemaakte hybride groefkogellagers leveren voor de hoofdaandrijving van de propeller van het vliegtuig. Het prototype is ontworpen om de mogelijkheid van het maken van nachtvluchten aan te tonen en zal in de zomer van 2010 een poging doen voor de eerste complete dag-nacht-dag-cyclus. Als deze mijlpaal is behaald, zal in 2013 een tweede vliegtuig worden gebouwd met als doel in vijf etappes van ieder vijf dagen en nachten de wereld rond te vliegen.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…