Er is nu een directe spoorverbinding tussen Aken en Maastricht. Deze rijdt ieder uur en zal op termijn ook naar Luik worden doorgetrokken. De deelstaatregering van Noordrijn-Westfalen (NRW) en de provincies Gelderland, Limburg, Noord-Brabant, Overijssel en Zuid-Holland deelden ook mee dat er in mei 2019 een samenwerkingsovereenkomst is getekend voor een directe spoorverbinding tussen Düsseldorf en Eindhoven. Deze zal volgens de planning voor eind 2025 gerealiseerd zijn. Verdere werkt het Interreg-project EuregioRail aan een studie voor een directe spoorlijn tussen Zwolle, Enschede en Münster.
Günter Gülker, directeur DNHK: ‘Een stevige grensoverschrijdende infrastructuur is de basis voor gezamenlijk economisch succes.’ Het aantal grensoverschrijdende forensen is aanzienlijk: rond 23.500 mensen wonen in NRW en werken in Nederland, omgekeerd zijn dat er 9.400. Ontwikkelingen zijn er ook in de regio Aken-Limburg, op het gebied van E-ticketing. Sinds april 2019 is er een grensoverschrijdend halfjaarticket op de markt voor het traject tussen Aken en Maastricht, voor alle studenten uit Aken. Ook met andere hogescholen worden hierover gesprekken gevoerd.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…