Na de korte toelichting van de voorzitter van het Metaalunie district Midden, Joris Hamminga, werd een presentatie verzorgd door Frans Reitsma en Rik de Fluiter van ClickQ, een bedrijf dat zich bezig houdt met online media and branding.
‘Kijkend naar de sociale media spreek je al snel over grote getallen. Zo zijn er inmiddels 200.000 tweets per dag bij Twitter, worden er dagelijks naar 300 miljoen filmpjes via Youtube gekeken en Internetgebruikers verzonden in 2010 samen 107 biljoen e-mails’, zo gaf Reitsma aan.
Het internet biedt eveneens legio mogelijkheden om te communiceren met je klanten. Het is ook efficiënter omdat er handel kan worden bedreven zonder tussenkomst van de tussenhandelaren. Dit zien we bijvoorbeeld in de reiswereld en cd-branche. De meeste reizen worden geboekt via het internet en ook de cd-winkels verliezen fors terrein.
Voor ondernemingen is het ook zaak om je te laten zien op het internet. Maar kijk goed wat en welke media je inzet. Probeer een inschatting te maken wat het kan betekenen voor de onderneming, durf te experimenteren en kijk achteraf hoe de zaken lopen. Evalueren dus en maak keuzes ten aanzien van relevantie’, benadrukte Reitsma.
Naar aanleiding van de voorgelegde plannen op Prinsjesdag stelt FME dat het verstandig is dat…
Arbeidsmarktkrapte speelt een hoofdrol in de plannen die het kabinet tijdens Prinsjesdag 2024 heeft gepresenteerd.…
Tijdens Prinsjesdag werden de nodige plannen van het nieuwe kabinet bekend, waaronder verschillende wetswijzigingen. Een…
Stichting Cyber Weerbaarheidscentrum Brainport (CWB) start met een online spreekuur. Deze is bedoeld voor ondernemers…
MYBusinessmedia heeft een digitale pocketguide voor de Wots samengesteld. De gratis gids biedt een handig…
'Koninklijke Metaalunie is blij met veel aandachtspunten van het kabinet, zoals het inzetten op een…