Na exact 3,5 dagen van implementatie hoeft CEO Steven Goetstouwers van Admesy of zijn secretaresse niet langer stapels (digitale) ordners door, maar kan hij tot in Korea via een app online en zo goed als realtime zijn hele bedrijf monitoren.
Admesy doet aan licht- en kleurmeting. Meting van zijn eigen bedrijfsgegevens vindt ‘controlfreak’ Steven Goetstouwers -sinds december directeur/mede-aandeelhouder- minstens zo belangrijk. ‘Ik wil alles weten, en vooral op de momenten dat ik dat wil.’ Dus wil Goetstouwers snel over kerndata kunnen beschikken. Met de oude infrastructuur kon dat niet.
Hij kent de horrorverhalen rond de implementatie van nieuwe softwaresystemen. Dat ICT-netwerken weken platliggen en dat talloze kinderziektes nog maanden zo niet jaren dooretteren. Bij de overgang naar Exact Online Productie , uitgevoerd door Exact-partner BrainSquare, heeft hij er geen last van gehad. ‘In 3,5 dagen was het geregeld. Nauwelijks kinderziektes ook.’
Goetstouwers zegt over het belang van het nieuwe systeem: ‘We werken hier nu met twaalf mensen, maar groeien hard. Misschien kunnen we nu informatie nog wel op diverse plekken opzoeken, als je groter bent kan dat niet meer. Je moet ook als MKB bedrijf in een vroeg stadium al denken alsof je groot bent. Je voorbereiden op de toekomst. Nu doen implementaties nauwelijks pijn, als je om moet schakelen als je al groot bent, doet het vaak wel pijn. Crux van het verhaal daarbij is dat je op voorhand je eigen processen wel door en door moet kennen en je goed moet weten wat je wilt.’
Of het in de cloud opereren kosten bespaart, is voor hem lastig te berekenen. ‘Het zal best wat schelen, zeker op de lange termijn, maar het grote voordeel is dat ik nu altijd bijna realtime inzicht heb in voorraden, financiële positie etc. Ik ben veel op reis en in plaats van drie keer per dag mijn secretaresse bellen, kan ik nu over alle data beschikken die ik nodig heb voor de bedrijfsvoering.’ Angst voor de cloud heeft hij niet. ‘Betalen en mailen gaat toch ook online? Ik heb alleen de werktekeningen van onze business niet in de cloud.’
Admesy kon tijdens de mutatie van het systeem fluitend doorwerken.