Marketeers in technische bedrijven richten zich hiermee op strategische issues in hun bedrijf. Met deze thema’s gaat het regelrecht om waardecreatie voor klanten en voor de eigen onderneming. De thema’s laten zien dat de marketingfunctie in technische ondernemingen zich voornamelijk bezig houdt/moet houden met het zoeken, creëren en verankeren van onderscheidend vermogen. Steeds meer technische ondernemingen zien in dat hun duurzaam concurrentievoordeel niet alleen in de techniek ligt, maar dat de echte concurrentiekracht pas ontstaat wanneer de technische competenties worden gecombineerd met onder andere marketingcompetenties.
De laatste PMI-gegevens lieten een verdere teruggang zien in de Nederlandse industriële sector. De matte…
Het Cybersecuritybeeld Nederland 2024 (CSBN 2024) biedt een beeld van de steeds complexer wordende digitale…
De klimaatdoelen raken uit het zicht. Dat meldt het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) in…
Efficiënt, voordelig en duurzaam: zo goed als nieuwe demonstratiemachines met de modernste technologie tegen aantrekkelijke…
Het metaalbedrijf Wil Waelbers Design (WWD), gevestigd in Nederweert, is failliet verklaard. WWD was gespecialiseerd…
De producenten in de industrie waren in oktober negatiever dan in september. Het vertrouwen ging…