Strategische thema’s hoog op marketingagenda technische bedrijven

Marketeers in technische bedrijven richten zich hiermee op strategische issues in hun bedrijf. Met deze thema’s gaat het regelrecht om waardecreatie voor klanten en voor de eigen onderneming. De thema’s laten zien dat de marketingfunctie in technische ondernemingen zich voornamelijk bezig houdt/moet houden met het zoeken, creëren en verankeren van onderscheidend vermogen. Steeds meer technische ondernemingen zien in dat hun duurzaam concurrentievoordeel niet alleen in de techniek ligt, maar dat de echte concurrentiekracht pas ontstaat wanneer de technische competenties worden gecombineerd met onder andere marketingcompetenties.

De redactie

Recent Posts

Nevi PMI: Verdere teruggang Nederlandse industrie

De laatste PMI-gegevens lieten een verdere teruggang zien in de Nederlandse industriële sector. De matte…

11 uur ago

Verhoogde digitale dreiging voor ondernemers

Het Cybersecuritybeeld Nederland 2024 (CSBN 2024) biedt een beeld van de steeds complexer wordende digitale…

1 dag ago

FME: Nederland moet vaart maken met energiebesparing

De klimaatdoelen raken uit het zicht. Dat meldt het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) in…

1 dag ago

Slimme investering: demonstratiemachines als oplossing voor productiebedrijven

Efficiënt, voordelig en duurzaam: zo goed als nieuwe demonstratiemachines met de modernste technologie tegen aantrekkelijke…

1 dag ago

Limburgs metaalbedrijf failliet

Het metaalbedrijf Wil Waelbers Design (WWD), gevestigd in Nederweert, is failliet verklaard. WWD was gespecialiseerd…

1 dag ago

Fabrikanten pessimistischer over verwachte bedrijvigheid

De producenten in de industrie waren in oktober negatiever dan in september. Het vertrouwen ging…

1 dag ago