De overkappingen worden door Struijk Groep vervangen door één grote hypermoderne kap. Al het materieel is per spoor aangevoerd. Op de perrons is het passen en meten met alle machines die ingezet worden voor de sloop, maar ook voor de funderingen van de nieuwbouw.
Het sloopafval wordt per spoor afgevoerd naar de Boezembocht waar het wordt herverwerkt tot nieuw beton. Een mooi stukje recycling van vrijkomende materialen. De nieuwe onderdelen worden weer via hetzelfde spoor naar CS aangevoerd.
Vooral ‘s nachts vinden de transporten plaats, waardoor de treinreizigers er weinig tot geen hinder van ondervinden. Een complex logistiek plan dat er tevens voor heeft gezorgd dat het milieu in de binnenstad ontzien wordt, omdat er geen vrachtwagens af en aan hoeven te rijden.
Tijdens de sloop worden de naastgelegen sporen afgeschermd, zodat er geen puin op de naast gelegen rails terecht kan komen en de treinen kunnen passeren. Vanaf de loopbrug, die over de perrons loopt, zijn de werkzaamheden uitstekend te volgen en kan iedereen de vorderingen van dit nieuwe station met eigen ogen zien.
De laatste PMI-gegevens lieten een verdere teruggang zien in de Nederlandse industriële sector. De matte…
Het Cybersecuritybeeld Nederland 2024 (CSBN 2024) biedt een beeld van de steeds complexer wordende digitale…
De klimaatdoelen raken uit het zicht. Dat meldt het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) in…
Efficiënt, voordelig en duurzaam: zo goed als nieuwe demonstratiemachines met de modernste technologie tegen aantrekkelijke…
Het metaalbedrijf Wil Waelbers Design (WWD), gevestigd in Nederweert, is failliet verklaard. WWD was gespecialiseerd…
De producenten in de industrie waren in oktober negatiever dan in september. Het vertrouwen ging…