De kadekranen zijn semi automatisch en in staat om twee containers (40ft of 20ft) tegelijk uit het schip te tillen (twinlift en tandemlift). Ze zijn voorzien van twee trolleys en zullen op afstand worden bestuurd. Deze remote controlfunctie is een noviteit in containerterminals. Vanaf het opslagplatform worden de containers met de tweede trolley rechtstreeks op de LAGV (automatisch geleide voertuigen) geladen. De acht kadekranen hebben een reikwijdte van 25 containers en zijn de meest geavanceerde in hun soort. De kranen worden geïnstalleerd op de diepzeekade. Langs deze kade kunnen de grootste zeecontainerschepen ter wereld worden behandeld.
Na twee moeizame jaren keert de Nederlandse industrie in 2025 weer terug naar groei. De…
Met Prinsjesdag achter de rug ligt er weer een stapel aan nieuwe plannen klaar voor…
Halverwege 2024 versnelt de opwaartse trend van faillissementen in Europa. Wereldwijd komt eind dit jaar…
ECI Software Solutions, een wereldwijde aanbieder van cloudgebaseerde bedrijfsbeheersoftware en -diensten, introduceert Ridder iQ Essentials,…
Naar aanleiding van de voorgelegde plannen op Prinsjesdag stelt FME dat het verstandig is dat…
Arbeidsmarktkrapte speelt een hoofdrol in de plannen die het kabinet tijdens Prinsjesdag 2024 heeft gepresenteerd.…