De kadekranen zijn semi automatisch en in staat om twee containers (40ft of 20ft) tegelijk uit het schip te tillen (twinlift en tandemlift). Ze zijn voorzien van twee trolleys en zullen op afstand worden bestuurd. Deze remote controlfunctie is een noviteit in containerterminals. Vanaf het opslagplatform worden de containers met de tweede trolley rechtstreeks op de LAGV (automatisch geleide voertuigen) geladen. De acht kadekranen hebben een reikwijdte van 25 containers en zijn de meest geavanceerde in hun soort. De kranen worden geïnstalleerd op de diepzeekade. Langs deze kade kunnen de grootste zeecontainerschepen ter wereld worden behandeld.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…