Nina de Souza wordt nieuwe Chief Product Officer.
24 september, Amsterdam – TBAuctions heeft Nina de Souza aangesteld als nieuwe Chief Product Officer. De geboren Amerikaanse start deze week in Amsterdam en brengt jarenlange ervaring in productinnovatie met zich mee. In haar vorige rol als Director of Product bij Deliveroo was zij verantwoordelijk voor de optimalisatie van de app van het platform. Met de komst van De Souza wil TBAuctions haar positie als toonaangevend digitaal platform in Europa verder versterken.
Met de aanstelling van De Souza haalt TBAuctions een ervaren Chief Product Officer in huis met een bewezen staat van dienst. Vanaf deze week is zij verantwoordelijk voor het verbeteren van de gebruikservaring, het verhogen van de operationele efficiëntie en het versnellen van productinnovaties die de groei van het bedrijf ondersteunen. Deze productinnovaties worden gedreven door feedback over de gebruikservaring, die voortdurend wordt uitgevraagd en verwerkt.
Van 300 miljoen naar 2 miljard dollar
Als platformorganisatie is het verwerven van feedback voor TBAuctions essentieel om exponentiële groei te kunnen doormaken, waarbij elke volgende klantervaring beter is dan het voorgaande. Dat platforms hierbij zijn gebaat, heeft De Souza ook bij Deliveroo ervaren. Aan de hand van productinnovaties die de terugkeer van bestaande klanten op het platform vergroten, hielp zij tijdens haar dienstverband de omzet van Deliveroo groeien van 300 miljoen naar 2 miljard dollar. De Souza speelde ook een belangrijke rol bij de lancering van Deliveroo in nieuwe markten, waaronder Qatar.
De Souza: “Het online veilen van gebruikte industriële goederen heeft een enorm groeipotentieel. Waar hergebruik en het verlengen van de levensduur van producten bij consumenten via platforms als eBay en Vinted al gebruikelijk is, wordt dit ook steeds meer gemeengoed onder bedrijfseigenaren. Door hun behoeften beter te begrijpen, kunnen we onze klantervaring verbeteren en uitgroeien tot het meest prominente en toonaangevende digitale veilingplatform in Europa.”
Tom Christenson, CEO van TBAuctions: “We zijn ontzettend blij dat Nina ons team komt versterken. Met haar bevlogen instelling en uitgebreide ervaring in de ontwikkeling van digitale producten past Nina perfect bij ons bedrijf. We zijn ervan overtuigd dat zij een cruciale rol gaat spelen in het verder uitbouwen van ons platform en het optimaliseren van de klantervaring binnen ons digitale veilingplatform.”
Over TBAuctions
TBAuctions is Europa’s toonaangevende multi-brand (Troostwijk Auctions, Klaravik, Surplex, Auksjonen, PS Auction, British Medical Auctions, Vavato, en Auktionshuset dab) B2B-marktplaats wat betreft het digitaal veilen van zakelijke goederen, met meer dan 1.200 werknemers verspreid over de Nordics, Benelux, het Verenigd Koninkrijk en Europa. We geloven dat “Alles Waarde Heeft” en maken veilen effectiever en efficiënter door gebruik te maken van technologie, automatisering en schaalvoordelen. Het platform van TBAuctions verbindt daarbij bieders uit heel Europa in een uniforme veilingervaring, door taal- en valuta barrières te slechten. Door de verlenging van de levensduur van industriële activa heeft TBAuctions een enorme impact op de ecologische voetprint van haar klanten. Fondsen die worden beheerd door Castik Capital zijn de meerderheidsaandeelhouders van TBAuctions, met Summa Equity als minderheidsaandeelhouder.
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…
Softwarebedrijf ConstruSteel behoort in 2024 wederom tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland en daarom…
In het internationale ruimtestation ISS voeren Tata Steel Nederland en de European Space Agency (ESA) onderzoek uit naar de…