Dat blijkt uit gegevens van Patentscope. Normaal gesproken bestaat de body van een auto uit talrijke grote en kleine metalen onderdelen die gevouwen of gesneden worden en vervolgens gelijmd of gelast worden. Met de vinding kunnen meerdere stappen uit het traditionele assemblageproces worden geëlimineerd, wat een tijds- en kostenbesparing oplevert. Hierdoor zouden er ook minder robots en personeelsleden nodig zijn.
De aanvraag van een patent betekent lang niet altijd dat de uitvinding in de daadwerkelijke productie gebruikt gaat worden. Het is dus nog afwachten of er ooit Tesla’s van de band rollen waarbij gebruik is gemaakt van deze ‘machine’.
Meer informatie en foto’s zijn hier te vinden.
De machine in zijn werk. (Foto: Patentscope)
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…