ThermosPower gaat samenwerking aan met Centrosolar Benelux

ThermosPower is in 2010 opgericht om particulieren en bedrijven te helpen hun CO?-uitstoot te verlagen en op hun energiekosten te besparen. Het bedrijf richt zich daarbij op oplossingen en projecten die ook zonder eventuele overheidssubsidies rendabel zijn.

Gerard Mourits, CEO van ThermosPower: ‘De systemen van Centrosolar passen goed binnen ons productaanbod, omdat het gecertificeerde producten betreft die de klant een daadwerkelijk milieuvriendelijke en rendabele oplossing bieden. Bovendien biedt Centrosolar opleidingen aan haar installateurs, waarmee zij ook toezien op de juiste montage en installatie van producten.’

Timmermans- en onderhoudsbedrijf

ThermosPower is gestart vanuit het timmermans- en onderhoudsbedrijf van technisch directeur Kees Mourits. De drie initiatiefnemers Kees Mourits, Gerard Mourits en Marcel de Bresser besloten zich in eerste instantie te verdiepen in zonnewarmte met zonneboilers, maar sinds anderhalf jaar richt het bedrijf zich ook op zonnestroom.

Mourits: ‘We merkten ondanks de crisis een groeiende belangstelling voor zonne-energie in Nederland. De kennis die wij al in huis hadden door onze ervaring met dakrenovatie kunnen wij nu goed gebruiken bij de installatie van zonnepanelen. Zonnewarmte-oplossingen worden bovendien vaker toegepast door bedrijven dan particulieren. Met zonnestroom boren wij dus ook een grotere markt aan.’

Standaardisering

De samenwerking met lokale installateurs helpt het bedrijf om klanten overal in Nederland van dienst te kunnen zijn. Afhankelijk van de plaats en de omvang van het project zoekt ThermosPower de beste match voor de klant. Mourits: ‘In de markt voor duurzame energieoplossingen is behoefte aan duidelijke standaardisering, zodat consumenten goed weten wat ze aanschaffen en wat zij van hun producten kunnen verwachten op de lange termijn. Certificering van producten en opleiding van installateurs is hierbij zeer belangrijk. Centrosolar richt zich hier ook op en deelt onze visie op dit gebied.’

Kwaliteitscontrole

Erik de Leeuw, commercial director van Centrosolar Benelux: ‘Het is goed te zien dat partijen in de markt steeds meer doordrongen worden van het belang van kwaliteitscontrole en certificering. Wij nemen zelf dan ook verschillende initiatieven op dat gebied en mogen bijvoorbeeld alle erkende TÜV-certificaten voor zonnepanelen voeren. Ook leiden we onze installateurs zelf op, zodat wij er zeker van zijn dat zij over de benodigde kennis en kunde beschikken voordat zij onze zonne-energiesystemen bij klanten installeren.’

De redactie

Recent Posts

Wereldwijde dichtheid fabrieksrobots verdubbeld

Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…

2 dagen ago

Arbeidsmarkt iets minder krap in derde kwartaal

Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…

3 dagen ago

Koninklijke Marine 3D-print reserveonderdelen (video)

De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…

3 dagen ago

Column Joachim Driessen: Op staande voet

Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…

3 dagen ago

In zes stappen een cobot integreren

Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…

3 dagen ago

Huisbeurs in herhaling voor Jörg Machines

Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…

3 dagen ago