DEN HAAG – Jonge innovatieve technostarters met lef én een goed idee. Er zijn er genoeg in Nederland, maar het ontbreekt hen vaak aan kennis en ervaring om met dat idee ook daadwerkelijk een goedlopend bedrijf te starten. Voor Shell was dat tien jaar geleden de reden om LiveWIRE op te zetten. ‘De jonge ondernemers lopen vaak over van de ideeën, maar hebben hulp nodig bij de vraag: hoe maak ik er een business van?’, zegt Peter de Wit, president-directeur van Shell Nederland.
De afgelopen tien jaar heeft LiveWIRE – in Nederland uitgevoerd door Syntens – maar liefst tweeduizend startende ondernemingen geholpen hun droom waar te maken. De starters hebben behoefte aan kennisondersteuning, juridisch advies, subsidie, of gewoon een oriënterend gesprek. Het tienjarig jubileum is gevierd met een inhoudelijk netwerkprogramma waarbij vele LiveWIRE-ondernemers kennis en ervaring uitwisselden. Naar aanleiding van het jubileum is het boek Van Lef naar Succes uitgebracht, met interviews met jonge ondernemers en andere betrokkenen over de geschiedenis en de toekomst van LiveWIRE.
Het boek Van Lef naar Succes over jonge LiveWIRE-ondernemers werd uitgereikt aan het management van Syntens (Peter Koudstaal) en Shell (Margot Scheltema en André Smit) tijdens het tienjarig Shell LiveWIRE-jubileum.