De orderontvangsten laten nog geen sterke verbetering zien. Naast het zoveel mogelijk inzetten van medewerkers bij andere VDL-bedrijven, zou VDL graag deeltijd-ww willen invoeren, maar dat is in Nederland op dit moment niet mogelijk. Daarom is het bedrijf met de ondernemingsraden en vakbonden in overleg hoe ze deze terugloop tijdelijk kunnen opvangen.
De Europese vraag in de bussenmarkt is de laatste jaren met meer dan 20 procent gedaald. Het marktaandeel van VDL Bus & Coach is desondanks gestegen van 4,9 procent in procent 2008 naar 5,9 procent in 2012. VDL heeft daarom nog steeds het volste vertrouwen in de toekomst van haar busdivisie. Het uitgangspunt van de VDL Groep is een oplossing te vinden die behoud van werkgelegenheid voor de langere termijn garandeert. Op die manier kunnen de medewerkers voor de toekomst behouden blijven en de aanwezige kennis en vaardigheden gaan niet verloren.
De kernactiviteiten van VDL Bus & Coach bestaan uit de ontwikkeling, productie, verkoop en after sales service van een breed pakket bussen, touringcars en chassis modules en de in- en verkoop van gebruikte bussen. VDL Bus & Coach bestaat uit meerdere werkmaatschappijen die gezamenlijk actief zijn op de wereldmarkt. De productie vindt plaats in Nederland en België. De verkoop van de VDL Bus & Coach producten vindt plaats door middel van een wereldwijd netwerk van eigen vestigingen, importeurs en agenten in meer dan 30 landen.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…