Een verbod voor alleen zwaardere vrachtauto’s is volgens de Raad van State moeilijk, zo niet onmogelijk te handhaven. Te zware belasting zou een ontoelaatbaar risico vormen voor de verkeersveiligheid.
De Hollandse Brug, de brugverbinding in de Rijksweg A6 tussen Flevoland en Noord-Holland, is in 2007 en 2008 bijna twaalf maanden gesloten geweest voor vrachtverkeer. De brancheorganisaties EVO en TLN hebben vanaf het begin van de sluiting aandacht gevraagd voor de gevolgen van de sluiting voor de transportsector.
Schadevergoeding
Mede dankzij de acties van EVO en TLN is de Schadecommissie Hollandse Brug ingesteld. In maart 2008 kende deze commissie een eerste schadevergoeding toe van 125.000 euro aan het Almeerse transportbedrijf Van Galen bv. Het betrof slechts een voorschot op de definitieve schade.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…