Om de sluis wordt een extra borging gebouwd. ‘Er hangt toch een sluisdeur van 90 ton aan een kraan. Om het zekere voor het onzekere te nemen, bouwen we een extra borging in’, aldus woordvoerder Thijs Scheres van Rijkswaterstaat.
Volgens plan is de tijdelijke hefconstructie eind vorige week uitvoerig getest om dus afgelopen maandag weer operationeel te worden. 42 schepen liggen nu al ruim drie weken vast in het Twentekanaal nadat op 3 januari een sluisdeur naar beneden was gevallen. De schade voor bedrijven die afhankelijk zijn van het Twentekanaal loopt in de miljoenen euro’s. Over zeven weken moet de reparatie aan de defecte sluis zijn afgerond.
Naar aanleiding van de voorgelegde plannen op Prinsjesdag stelt FME dat het verstandig is dat…
Arbeidsmarktkrapte speelt een hoofdrol in de plannen die het kabinet tijdens Prinsjesdag 2024 heeft gepresenteerd.…
Tijdens Prinsjesdag werden de nodige plannen van het nieuwe kabinet bekend, waaronder verschillende wetswijzigingen. Een…
Stichting Cyber Weerbaarheidscentrum Brainport (CWB) start met een online spreekuur. Deze is bedoeld voor ondernemers…
MYBusinessmedia heeft een digitale pocketguide voor de Wots samengesteld. De gratis gids biedt een handig…
'Koninklijke Metaalunie is blij met veel aandachtspunten van het kabinet, zoals het inzetten op een…