Om de sluis wordt een extra borging gebouwd. ‘Er hangt toch een sluisdeur van 90 ton aan een kraan. Om het zekere voor het onzekere te nemen, bouwen we een extra borging in’, aldus woordvoerder Thijs Scheres van Rijkswaterstaat.
Volgens plan is de tijdelijke hefconstructie eind vorige week uitvoerig getest om dus afgelopen maandag weer operationeel te worden. 42 schepen liggen nu al ruim drie weken vast in het Twentekanaal nadat op 3 januari een sluisdeur naar beneden was gevallen. De schade voor bedrijven die afhankelijk zijn van het Twentekanaal loopt in de miljoenen euro’s. Over zeven weken moet de reparatie aan de defecte sluis zijn afgerond.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…