Door het gebruiken van STEP-files kan Disselhorst Metaal in samenwerking met haar industriële afnemers een lean proces ontwikkelen. De voordelen hiervan zijn de snellere respons en lagere orderverwerkingskosten. Ook is het mogelijk om voordelen in het detailontwerp te realiseren door de inbreng van de plaatwerkspecialisten van de onderneming.
Met Rapid Laser Services voor tweedimensionale producten bestaat een elektronisch uitwisselingsprogramma voor het aanbieden en leveren van lasergesneden onderdelen. Sinds vorige maand beschikt Disselhorst over een cleanroom faciliteit voor het cleanroom verpakken van plaatwerkonderdelen. Met het in eigen beheer uitvoeren van deze bewerking, biedt de plaatwerkspecialist een korte levertijd en een scherpe kwaliteitsbeheersing. Ook sinds juli heeft de plaatbewerker een beitsvoorziening, wat weer een doorlooptijd- en procesvoordeel oplevert voor de afnemers van RVS plaatwerk. Tot slot is de plaatbewerker ook in staat om deelmodules af te monteren. Met het leveren van deze dienst om plaatdelen samen te stellen, koopdelen van derden in te kopen en te monteren, kunnen Disselhorst klanten een complete deelmodule leveren, waarmee in het totale leveringsproces voordelen te behalen zijn.
Strategie
Guido Slump, directeur-eigenaar van Disselhorst Metaal, vertelt Vraag en Aanbod ook over de ingezette koers. ‘Onze kernstrategie is het leveren van service om klanten maximaal te laten profiteren van wat er met plaatwerktechnologie mogelijk is. In de B2B-omgeving is persoonlijk contact tussen vakspecialisten in veel gevallen nuttig en voegt waarde toe’, is Slump van mening. ‘Daar waar zonder menselijke tussenkomst automatisch processen kunnen verlopen moet dit worden gefaciliteerd. Zo ontstaat het motto ‘digitaal maar toch persoonlijk’.’
Volgens Slump maakt het onder één dak combineren van de diverse deelbewerkingen, zoals engineering, lasersnijden, kanten/zetten, lassen, poedercoaten, beitsen, cleanroom verpakken en montage, Disselhorst Metaal tot een complete totaaloplosser voor alle relevante plaatwerkgerelateerde bewerkingen. ‘Het voordeel voor de klant is een betere controle op alle deelprocessen in combinatie met een korte doorlooptijd en een efficiënte orderverwerking.’
‘De uitdaging voor het management is om het voordeel van de multidisciplinaire voortbrenging te combineren met het excelleren op het niveau van de bewerkingen zelf’, legt Slump uit. Disselhorst Metaal realiseert dit door binnen de organisatie sleutelfunctionarissen een eigen verantwoordelijkheid te geven en, net als de vrijheid van handelen, om ontwikkelingen en innovaties in samenwerking met de klant tot stand te brengen.
Sommige disciplines treden ook zelfstandig naar buiten, zoals Disselhorst Coating voor poedercoaten en Rapid Laser Services voor lasersnijwerk van vlakke plaatdelen. ‘Met deze sterke servicegerichte focus blijven we ons inzetten om afnemers een maximaal voordeel te bieden op het gebied van plaatwerktoeleveringen. Training en opleiding van personeel, samenwerking met scholen en investeren in mensen en middelen zijn de pijlers onder dit beleid’, besluit Slump zijn betoog.
Disselhorst Metaal staat op de TIV Hardenberg (4-6 september 2012) in stand 419
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…