Het is inmiddels een vertrouwd gegeven: volgende week verzorgt Technisch Industriële Vakbeurs (TIV) in Gorinchem de aftrap van het beursjaar 2011. Met ruim 190 exposanten is Gorinchem van 18 tot en met 20 januari het trefpunt voor de maakindustrie.
Beursorganisator Leoni Blokhuis beleeft haar première als TIV-organisator en blikt tevreden vooruit: ‘We zitten over de 180 deelnemers van de vorige editie heen, dus daar zijn we blij mee. Ongeveer vijftig bedrijven hiervan zijn nieuw als exposant, dus dat zorgt gedeeltelijk voor een nieuwe aanblik van de beurs.’
Tijdens TIV Gorinchem zijn verschillende branches vertegenwoordigd: oppervlaktebehandeling, bewerken en verwerken van metalen, intern transport, kunststof en rubberverwerkende industrie, aandrijftechniek, industriële automatisering & CAD/CAM, gereedschappen en materialen en opleidingsmogelijkheden.
Bekende namen zijn onder andere Schmolz+Bickenbach, Hoogland-Mennens, Jan v Dam Transport en Rovanda Handel en Techniek. Nieuwe gezichten zijn bijvoorbeeld Brevini Power Transmission, Braakhuis Borne Metaaltechniek en Stork Primoteq.
Naast de keur aan exposanten, die zich richten op de toelevering in de technische industriële branche, geven verschillende activiteiten kleur aan de aftrap van het beursseizoen. Op dinsdag 18 januari zal er een workshop ‘Omzet scoren met Google’ plaatsvinden.
Beter scoren bij Google betekent meer bezoekers, dus meer omzet. Maar: Hoe doe je dat? Waarom staan mijn concurrenten op een hogere positie in Google? Hoe kan ik met mijn huidige website meer bezoekers krijgen? Hoe kan ik ervoor zorgen dat een bezoeker de door mij gewenste actie onderneemt op de site? Voor een antwoord op deze vragen kunnen bezoekers zich aanmelden voor de workshop via www.vraagenaanbod.nl/workshop.
Koninklijke Metaalunie
Ook dit jaar wordt er een lunchbijeenkomst georganiseerd door de Koninklijke Metaalunie. Deze vindt plaats op woensdag 19 januari en staat in het teken van ‘Online marketing’. De ontwikkelingen op internet gaan razendsnel (apps, mobiel internet, social media als Twitter, LinkedIn, Facebook, YouTube). De meesten hebben er wel van gehoord, en sommigen zijn privé actief op het internet, maar er kan zoveel meer. Vooral zakelijk kan internet (online marketing) heel interessant zijn. Mogelijkheden als het genereren van ‘leads’, ‘whitepaper marketing’, ‘zoekmachinemarketing’ (Google), ‘e-mailmarketing’, ‘online adverteren’ en ‘usability’ (verkoopgestuurd inrichten van de eigen website) komen aan bod.
Donderdag 20 januari is het woord vervolgens aan Martin van der Have, bestuurslid van de Robotics Association Benelux. Hij gaat van 15.30 tot 16.30 uur in op robotica met de lezing ‘10 good reasons to invest in Industrial Robots’.
Naast TIV Gorinchem vinden er in het najaar 2011 nog twee vakbeurzen plaats voor de technische industrie. Op 6, 7 en 8 september volgt TIV Hardenberg en TIV Venray is op 11, 12 en 13 oktober.
De beursvloer is alle dagen geopend van 13.00 tot 21.00 uur.