Ook een bedrijf gestart, mail dan naar redactie@vraagenaanbod.nl
‘Ik liep al een tijdje rond met het idee om te gaan poedercoaten, maar vanwege de hoge investeringen kwam dat niet van de grond. Een beetje poedercoatinstallatie kost al gauw zo’n 200.000 euro’, antwoordt De Witte, die ook eigenaar is van twee autoschadebedrijven en een autobedrijf. Uiteindelijk hielp het toeval De Witte de stap te nemen naar een ander nieuw bedrijf. ‘In december 2015 hoorde ik van het faillissement van Houtepen Staalconserveringen in Sas van Gent, actief op het gebied van stralen en natlakken. Dat heeft wel raakvlakken met het carrosserievak, maar het is toch heel anders, met een volledig andere klantenkring’, zegt De Witte. ‘Daarom ben ik gesprekken aangegaan met Marc van Eetveldt, één van de ex-medewerkers van Houtepen en dat sterkte mij in mijn idee een straal- en natlakbedrijf te beginnen.’
De gekoesterde wens te gaan poedercoaten heeft De Witte op lange baan geschoven. ‘Ik heb de knoop doorgehakt en besloten om te beginnen met natlakken en stralen. Ik nam twee oud-medewerkers van Houtepen aan, waaronder Van Eetveldt, huurde een pand aan de Amerikaweg in Hulst en investeerde in een straalcabine en twee spuithallen met alle apparatuur zoals compressoren, spuitapparatuur en dergelijk die daar bij horen.’
‘De gehele financiering heb ik betaald uit eigen middelen. De afgelopen jaren heb ik daarvoor geld opzij gelegd. Bij de start had ik al een aantal zekerheden. Ik heb op voorhand contact gezocht met een aantal klanten van Houtepen. Eén van die klanten, zocht na het faillissement een opvolger. Die kon ik overtuigen om mij het werk te gunnen. In april 2016 was alles rond en ben ik gestart met mijn nieuwe bedrijf. Het meeste werk komt uit Hulst en omgeving. Een paar klanten komen uit België, we zitten dichtbij Antwerpen. Onze klantenkring zit vooral in de zware industrie zoals transportbanden, offshore en tanks. Onze orderportefeuille loopt al aardig vol.’
Om die reden heeft De Witte plannen voor de toekomst. Het liefst zou hij er een spuithal bij hebben. ‘We komen regelmatig in tijdnood. Bij natlakken is de droogtijd de bottleneck. We hebben niet in elke spuithal een droogoven dus het gelakte werk droogt in de hal, op zeg maar kamertemperatuur. ‘Ik ben ondernemer en dan neem je geen onverantwoorde risico’s. Ik blijf alles op eigen kracht doen. Ik hoop wel binnen niet al te lange tijd te kunnen investeren in een extra spuithal.’
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…