Duitsland verbiedt transportondernemers om met brandstoftanks te rijden, anders dan van de fabriek af gemonteerd. In de praktijk echter, kiezen veel vervoerders er voor om de brandstoftank achteraf door een gespecialiseerd bedrijf te laten inbouwen, om daarmee beter aan hun eigen wensen te gemoed te komen. Duitsland weigert tot nu toe om dit type brandstoftanks toe laten. ‘Onbegrijpelijk en niet meer van deze tijd’, aldus TLN.
Eerdere pogingen van TLN en haar zusterorganisaties om tot een oplossing te komen, hebben niet tot het gewenste resultaat geleid. Ook het juridische traject heeft nog geen vruchten afgeworpen. Duitsland blijft zich star opstellen. Dankzij een werkbezoek van onze staatssecretaris Weekers aan zijn ambtsgenoot, waarin TLN vroeg om het item te agenderen, en druk van onze Nederlandse Ambassadeur in Berlijn is het TLN eindelijk gelukt om op hoog niveau een gesprek op het ministerie in Berlijn te forceren. TLN en de Ambassadeur hopen nu een opening in de impasse te vinden, maar gemakkelijk zal het niet worden. De EU spelregels worden niet gewijzigd, dus Duitsland moet zelf ook een beetje willen meeveren en inzien dat deze controles hun doel totaal voorbijschieten. TLN schat dat ondertussen vele tienduizenden euro’s onnodig aan de Duitse schatkist zijn betaald.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…