Duitsland verbiedt transportondernemers om met brandstoftanks te rijden, anders dan van de fabriek af gemonteerd. In de praktijk echter, kiezen veel vervoerders er voor om de brandstoftank achteraf door een gespecialiseerd bedrijf te laten inbouwen, om daarmee beter aan hun eigen wensen te gemoed te komen. Duitsland weigert tot nu toe om dit type brandstoftanks toe laten. ‘Onbegrijpelijk en niet meer van deze tijd’, aldus TLN.
Eerdere pogingen van TLN en haar zusterorganisaties om tot een oplossing te komen, hebben niet tot het gewenste resultaat geleid. Ook het juridische traject heeft nog geen vruchten afgeworpen. Duitsland blijft zich star opstellen. Dankzij een werkbezoek van onze staatssecretaris Weekers aan zijn ambtsgenoot, waarin TLN vroeg om het item te agenderen, en druk van onze Nederlandse Ambassadeur in Berlijn is het TLN eindelijk gelukt om op hoog niveau een gesprek op het ministerie in Berlijn te forceren. TLN en de Ambassadeur hopen nu een opening in de impasse te vinden, maar gemakkelijk zal het niet worden. De EU spelregels worden niet gewijzigd, dus Duitsland moet zelf ook een beetje willen meeveren en inzien dat deze controles hun doel totaal voorbijschieten. TLN schat dat ondertussen vele tienduizenden euro’s onnodig aan de Duitse schatkist zijn betaald.
Na twee moeizame jaren keert de Nederlandse industrie in 2025 weer terug naar groei. De…
Met Prinsjesdag achter de rug ligt er weer een stapel aan nieuwe plannen klaar voor…
Halverwege 2024 versnelt de opwaartse trend van faillissementen in Europa. Wereldwijd komt eind dit jaar…
ECI Software Solutions, een wereldwijde aanbieder van cloudgebaseerde bedrijfsbeheersoftware en -diensten, introduceert Ridder iQ Essentials,…
Naar aanleiding van de voorgelegde plannen op Prinsjesdag stelt FME dat het verstandig is dat…
Arbeidsmarktkrapte speelt een hoofdrol in de plannen die het kabinet tijdens Prinsjesdag 2024 heeft gepresenteerd.…