Het ontwerp en de engineering zijn van hand van de engineers van Parosha Innovators en de productie is uitgevoerd door het team van Zwette Machinebouw uit Leeuwarden. De deuren worden geleverd inclusief coaming, een gedeelte skin, scharnieren en volledige hydraulische installatie en zijn bestemd voor een pipe laying vessel wat gebouwd wordt door IHC Merwede.
Op de werf van IHC Merwede worden de deuren geplaatst in de huid van het betreffende schip. Zowel aan bakboord als aan stuurboord wordt één deur geplaatst en sluiten de ROV-hangar af. Voor een gegarandeerde waterdichte afsluiting wordt gebruik gemaakt van een opblaasbare afdichting (floatable seal).
In het ontwerp zijn voorzieningen meegenomen voor de controle van de open- en dichtstand en een bewaking van de opblaasbare afdichting. ROV staat voor Remote Operated Vehicle, in dit geval een op afstand bestuurbare onderzeeër. De betreffende deuren hebben, inclusief de coaming en skin, een afmeting van 8×11 meter en wegen 27.000 kilo per stuk.
De laatste PMI-gegevens lieten een verdere teruggang zien in de Nederlandse industriële sector. De matte…
Het Cybersecuritybeeld Nederland 2024 (CSBN 2024) biedt een beeld van de steeds complexer wordende digitale…
De klimaatdoelen raken uit het zicht. Dat meldt het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) in…
Efficiënt, voordelig en duurzaam: zo goed als nieuwe demonstratiemachines met de modernste technologie tegen aantrekkelijke…
Het metaalbedrijf Wil Waelbers Design (WWD), gevestigd in Nederweert, is failliet verklaard. WWD was gespecialiseerd…
De producenten in de industrie waren in oktober negatiever dan in september. Het vertrouwen ging…