De brug is gebouwd van Accoya-hout, piekt 21 meter boven de snelweg en is 32 meter lang, 8,5 meter breed en 16 meter hoog. Omdat voor dit belangrijk wegenbouwproject het gebruik van duurzame materialen een belangrijke vereiste was, werd gekozen voor dit hout van Accsys Technologies PLC.
In 2008 werd de eerste brug ingehuldigd die tegelijkertijd de eerste houten brug ter wereld was die de zwaarste verkeersklasse van 60 ton aankan.
Ondanks twijfels over de vormstabiliteit en levensduur van hout, besloten de projectarchitecten dat hout de optimale keus was voor deze bruggen, omdat hout het enige hernieuwbare bouwmateriaal is en bovendien over grote esthetische kwaliteiten beschikt.
Zorgen over de duurzaamheid van het hout werden weggenomen door zware tests en een nieuw rapport van Scion, voorheen het New Zealand Forest Research Institute, waarin wordt bevestigd dat Accoya betere prestaties levert dan de van nature duurzame houtsoorten ceder, cipres, merbau en teak.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…