De brug is gebouwd van Accoya-hout, piekt 21 meter boven de snelweg en is 32 meter lang, 8,5 meter breed en 16 meter hoog. Omdat voor dit belangrijk wegenbouwproject het gebruik van duurzame materialen een belangrijke vereiste was, werd gekozen voor dit hout van Accsys Technologies PLC.
In 2008 werd de eerste brug ingehuldigd die tegelijkertijd de eerste houten brug ter wereld was die de zwaarste verkeersklasse van 60 ton aankan.
Ondanks twijfels over de vormstabiliteit en levensduur van hout, besloten de projectarchitecten dat hout de optimale keus was voor deze bruggen, omdat hout het enige hernieuwbare bouwmateriaal is en bovendien over grote esthetische kwaliteiten beschikt.
Zorgen over de duurzaamheid van het hout werden weggenomen door zware tests en een nieuw rapport van Scion, voorheen het New Zealand Forest Research Institute, waarin wordt bevestigd dat Accoya betere prestaties levert dan de van nature duurzame houtsoorten ceder, cipres, merbau en teak.
Na twee moeizame jaren keert de Nederlandse industrie in 2025 weer terug naar groei. De…
Met Prinsjesdag achter de rug ligt er weer een stapel aan nieuwe plannen klaar voor…
Halverwege 2024 versnelt de opwaartse trend van faillissementen in Europa. Wereldwijd komt eind dit jaar…
ECI Software Solutions, een wereldwijde aanbieder van cloudgebaseerde bedrijfsbeheersoftware en -diensten, introduceert Ridder iQ Essentials,…
Naar aanleiding van de voorgelegde plannen op Prinsjesdag stelt FME dat het verstandig is dat…
Arbeidsmarktkrapte speelt een hoofdrol in de plannen die het kabinet tijdens Prinsjesdag 2024 heeft gepresenteerd.…