Aan de hand van vier thema’s gaan de zes ondernemers deze middag op zoek naar de ‘best practices’. Van adviesorganisatie PKM zijn directeur Aad Braal, adjunct-directeur Frank Oosterbroek en organisatie-adviseur Peter Zijderveld aanwezig. De vier thema’s die onder leiding van Vraag en Aanbod hoofdredacteur Rolf Elling aan de orde komen zijn: commercieel, personeel, operationeel en financieel. Oosterbroek leidt het eerste thema commercieel in met de conclusie dat de klanten tegenwoordig niet meer ‘vanzelf’ komen. ‘Je moet ze zoeken en daarna verleiden met oplossingen en niet met producten’, aldus Oosterbroek.
Daar is Rob Jepkes (directeur Blomix) het mee eens. ‘Wij hebben altijd geprobeerd onszelf te verkopen met ideeën en dat blijven we doen. Onze concurrenten houden zich voornamelijk bezig met massaproductie, wij houden ons bezig met een nichemarkt binnen de matrijzenbouw en onderscheiden ons daarmee.’ Hans Kuijpers van Kuijpers Metaal heeft de laatste jaren zoals hij het zelf omschrijft ‘meer moeten doen voor minder’.
(Filmpje: Theo van Os/Van Os Marketing)
Na twee moeizame jaren keert de Nederlandse industrie in 2025 weer terug naar groei. De…
Met Prinsjesdag achter de rug ligt er weer een stapel aan nieuwe plannen klaar voor…
Halverwege 2024 versnelt de opwaartse trend van faillissementen in Europa. Wereldwijd komt eind dit jaar…
ECI Software Solutions, een wereldwijde aanbieder van cloudgebaseerde bedrijfsbeheersoftware en -diensten, introduceert Ridder iQ Essentials,…
Naar aanleiding van de voorgelegde plannen op Prinsjesdag stelt FME dat het verstandig is dat…
Arbeidsmarktkrapte speelt een hoofdrol in de plannen die het kabinet tijdens Prinsjesdag 2024 heeft gepresenteerd.…