Aan de hand van vier thema’s gaan de zes ondernemers deze middag op zoek naar de ‘best practices’. Van adviesorganisatie PKM zijn directeur Aad Braal, adjunct-directeur Frank Oosterbroek en organisatie-adviseur Peter Zijderveld aanwezig. De vier thema’s die onder leiding van Vraag en Aanbod hoofdredacteur Rolf Elling aan de orde komen zijn: commercieel, personeel, operationeel en financieel. Oosterbroek leidt het eerste thema commercieel in met de conclusie dat de klanten tegenwoordig niet meer ‘vanzelf’ komen. ‘Je moet ze zoeken en daarna verleiden met oplossingen en niet met producten’, aldus Oosterbroek.
Daar is Rob Jepkes (directeur Blomix) het mee eens. ‘Wij hebben altijd geprobeerd onszelf te verkopen met ideeën en dat blijven we doen. Onze concurrenten houden zich voornamelijk bezig met massaproductie, wij houden ons bezig met een nichemarkt binnen de matrijzenbouw en onderscheiden ons daarmee.’ Hans Kuijpers van Kuijpers Metaal heeft de laatste jaren zoals hij het zelf omschrijft ‘meer moeten doen voor minder’.
(Filmpje: Theo van Os/Van Os Marketing)
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…