Het bijzondere aan dit project is dat de industriële opdrachtgever hoofdzakelijk omwille van prijstechnische redenen voor een compleet houten constructie heeft gekozen in plaats van een traditionele staaloplossing. Zowel dak als kolommen zijn uitgevoerd met de constructieve houtoplossingen van producent Metsä Wood. Cruciaal waren de houten Kerto-Ripa dakelementen met vrije overspanningen van 15 meter.
In eerste instantie is dit project uitgewerkt in een traditionele staalconstructie met een spantafstand van 7,5 meter. Door toepassing van Kerto-Ripa industriedaken, houten dooselementen af fabriek voorzien van de dakafwerking, kon de afstand tussen de stalen spanten vergroot worden naar 15 meter. Dit leverde een forse financiële besparing op. Vervolgens werd ook nog eens overgestapt op een gelamineerde houten draagconstructie. Dit alles tesamen leverde eveneens een snellere bouwtijd op want op de totaal geplande bouwtijd van 10 weken werden uiteindelijk 10 werkdagen bespaart.
De uitbreiding vond plaats tussen juni en Augustus 2013. DB Schenker is onderdeel van de Deutsche Bahn Group, dat actief is in 130 landen en telt 293.000 mensen.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…