Het bijzondere aan dit project is dat de industriële opdrachtgever hoofdzakelijk omwille van prijstechnische redenen voor een compleet houten constructie heeft gekozen in plaats van een traditionele staaloplossing. Zowel dak als kolommen zijn uitgevoerd met de constructieve houtoplossingen van producent Metsä Wood. Cruciaal waren de houten Kerto-Ripa dakelementen met vrije overspanningen van 15 meter.
In eerste instantie is dit project uitgewerkt in een traditionele staalconstructie met een spantafstand van 7,5 meter. Door toepassing van Kerto-Ripa industriedaken, houten dooselementen af fabriek voorzien van de dakafwerking, kon de afstand tussen de stalen spanten vergroot worden naar 15 meter. Dit leverde een forse financiële besparing op. Vervolgens werd ook nog eens overgestapt op een gelamineerde houten draagconstructie. Dit alles tesamen leverde eveneens een snellere bouwtijd op want op de totaal geplande bouwtijd van 10 weken werden uiteindelijk 10 werkdagen bespaart.
De uitbreiding vond plaats tussen juni en Augustus 2013. DB Schenker is onderdeel van de Deutsche Bahn Group, dat actief is in 130 landen en telt 293.000 mensen.
Werkgevers- en werknemersorganisaties, brancheorganisaties en O&O-fondsen kunnen van 13 januari 2025 tot en met 14…
De Belastingdienst gaat de kleineondernemersregeling (KOR) versoepelen per 1 januari 2025. Voor wie wil weten…
Het kabinet denkt dat onze veiligheidssituatie verslechtert en gaat daarom 716 miljoen euro extra investeren…
Op de campus van de Universiteit Twente (UT) komen drie Joint Innovation Centers (JIC’s) van…
Met een nieuwe samenwerking willen het TBI Praktijkfonds en Stichting ZWBT (Zorg, Welzijn, Bouw en…
De staalmarkt wordt geconfronteerd met een groeiend aantal onzekerheden, die verstrekkende gevolgen kunnen hebben, zowel…