Het idee stamt uit al uit de jaren 70, maar was vanwege diverse redenen qua uitvoering niet mogelijk. Doordat de aanvoer van mout nu dagelijks over de Oude Rijn zal gaan, zal deze constructie de omgeving op jaarbasis van 15.000 vrachtwagenbewegingen ontlasten.
Heineken en haar architect hebben Oostingh Staalbouw uit Katwijk uitgekozen om dit spectaculaire project te calculeren, te fabriceren, conserveren, vervoeren en monteren. De Hoge Rijndijk werd op 13 april tussen 21.00 en 22.00 geheel afgesloten om het derde spant boven de Hoge Rijndijk te plaatsen. Dit tijdsstip werd gekozen om overlast voor omwonenden zo beperkt mogelijk te houden.
Het spant dat geplaatst werd, is 48 meter lang en weegt ruim 40 ton. Het spant is in de lucht op vaste portalen boven de weg gemonteerd door een gespecialiseerd montageteam van Oostingh Staalbouw dat wereldwijd deze montages uitvoert. Het hijsen van de spanten wordt in samenwerking met Wagenborg Nedlift gedaan. De kranen die voor dit project gebruikt worden zijn kranen van tussen de 200 en 500 ton. De distributieband loopt over in totaal 6 spanten waarvan vanavond deel drie gehesen gaat worden. Het totale tonnage staal dat Oostingh Staalbouw voor dit project heeft geleverd is 220 ton (inclusief de portalen).
Oostingh Staalbouw is bekend door prestigieuze projecten zoals onder andere het hoofdkantoor van de ING langs de A10 in Amsterdam, de Jaarbeurs in Utrecht en het Gelredome in Arnhem.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…