Vanwege niet afgedekte zuignappen neemt de lekkage fors toe en is niet voldoende vacuüm meer aanwezig. Om de bewerkte platen toch te kunnen uitnemen dient men de zuignappen opnieuw te positioneren op vlakgrijper. Bij wisselende patronen is dit een tijdrovende werkwijze. De nieuwe vlakgrijpers van Technisch Adviesburo Hemmes bieden hiervoor een oplossing. Afhankelijk van de toepassing maakt dit bedrijf hiervoor gebruik van vlakgrijpers met een foam mat of een uitvoering met zuignappen. Door het reduceren van de lekverliezen wordt het vacuümniveau in stand gehouden, ongeacht het percentage afdekking van de vlakgrijper. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van stromingsventielen die de luchtdoorvoer begrenzen als een zuigopening niet is afgedekt.
Naast verschillende standaard uitvoeringen met 4 x 4 of 6 x 6 zuignappen, levert Technisch Adviesburo Hemmes ook specifieke uitvoeringen leveren, passend bij de applicatie. Of door combineren van meerdere standaard uitvoeringen een (grote) grijper bouwen. Afhankelijk van de gewenste montage kan voor een starre uitvoering gekozen worden of voor een geveerde uitvoering. Door de combinatie van een verende ophanging en balgzuignappen kunnen producten met hoogte verschillen ook uitstekend opgepakt worden. Dit minimaliseert de noodzaak tot het afstellen bij productwisselingen. De vacuüm aansluiting kan centraal via een verende ophanging of middels een flens uitgevoerd worden.
INFO: Technisch Adviesburo Hemmes, www.tah.nl
Met 370 deelnemers was de Precisiebeurs al in mei uitverkocht. Beursorganisator Mikrocentrum, het verbindende platform…
Het Amerikaanse SurfacePrep heeft familiebedrijf Leering uit Hengelo overgenomen. Leering, actief in straal- en oppervlaktetechniek…
Metaalbedrijf Van Schijndel Metaal en Elektrolas, beide uit Noord-Brabant, hebben een onbemande laserlascel ontwikkeld die…
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…