De Vakgroep Railinfra (VRI) van Bouwend Nederland reageert hiermee op de aankondiging van Minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat en ProRail om de komende jaren extra te investeren in snel te realiseren projecten in het spoor. Ook wil de minister onderhoudswerk aan het spoor naar voren halen.
De aangekondigde versnellingswerken zijn volgens de VRI welkom, maar zijn onvoldoende om de problematiek op te lossen. Zij vindt het noodzakelijk dat het voor 2009 begrote basisbudget wordt besteed. Anders zal de spoorbranche in Nederland inkrimpen en moeten spoorbedrijven maatregelen nemen.
Spoorvakmensen
Als gevolg daarvan zullen gespecialiseerde vakmensen de branche moeten verlaten. Met de spoorambities van de minister in het vooruitzicht zullen deze vakmensen juist de komende jaren nodig zijn om het werk te kunnen uitvoeren en te zorgen dat de trein op tijd rijdt.
Aannemers
De spooraannemers roepen op om als integrale spoorbranche samen met ProRail er actief voor te zorgen dat er voldoende projecten zijn die in 2010 en 2011 in dekking van de capaciteit voorzien. Die capaciteit is immers vanaf 2012 weer hard nodig om de dan geplande verdere uitbreiding van het spoorwegnetwerk te kunnen uitvoeren.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…