De installatie bestaat uit een baan met een nuttige rijweg van 16,5 m en één werkstation. De lasrobot is hangend gemonteerd aan een galg met hoogte (2,5 m) en dwarsverplaatsing (2,5 m). Hoogte van de galg is 6,2 m. De installatie is voorzien van twee vrij programmeerbare manipulatoren, type OttenDice 10.000 (capaciteit 10 ton) met elk een draaimoment van 15.000 Nm. Om manipulatoren synchroon te kunnen laten draaien is de besturing uitgerust met Panasonic Gantry-pair software.
Valk Welding werkte gelijktijdig zowel aan de bouw van de installatie als aan de hardware en de offline programmering. Een medewerker van VDL programmeerde onder begeleiding van Valk Welding de programma’s voor de wielophanging en de powerpack terwijl de programmeurs van Valk Welding het chassis programmeerden. De installatie van Valk Welding is turnkey opgeleverd.
De AGV’s zijn bestemd voor de Europe Container Terminal (ECT) in de Rotterdamse haven op de tweede Maasvlakte, die de containers onbemand over het haventerrein gaan transporteren. De nieuwe AGV heeft een totale lengte van bijna 16 meter en wordt in meerdere fasen samengesteld. Elke fase wordt eerst in een mal gehecht en daarna op de lasrobot afgelast. Met de lasrobotinstallatie van Valk Welding wil VDL Containersystemen de onderdelen met een factor 3 sneller aflassen.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…