Door Bosch Rexroth:
De nieuwe elektrohydraulische aandrijving wordt toegepast bij de cilinders waarmee de sluisdeuren worden bediend. Het gaat om een compleet gesloten systeem: de olie beweegt zich alleen tussen de kamers van elke afzonderlijke cilinder. Hierdoor wordt de toepassing van een groot hydraulisch reservoir overbodig. Dankzij dit compacte concept is een ruimte-verslindende kelder met aggregaat niet nodig. Bovendien is de nieuwe techniek veertig procent efficiënter ten opzichte van traditionele systemen, en draagt de aandrijving zodoende bij aan het minimale energieverbruik van de sluis.
De hybride techniek is een belangrijke stap in de ontwikkeling naar een nieuwe generatie bewegingswerken – denk bijvoorbeeld aan bruggen, sluizen, stuwen, en stormvloedkeringen. Tijdens de lezing zal toelicht worden hoe de nieuwe aandrijftechniek daaraan bijdraagt en functioneert. De efficiëntie en opzet van de aandrijving zijn een enorme sprong vooruit. Dit zegt echter meer over de civiele markt, dan over de techniek.
Bekijk het complete programma van Event Efficiënt Aandrijven
In onderstaande video stelt het bedrijf zich voor:
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…