Naar verwachting wordt deze ombouwoperatie eind 2012 voltooid. De bedrijven startten in maart 2010 met het ombouwen van de oud-FloraHolland stapelwagens (N08). Gemiddeld bouwen beide bedrijven elke week zo’n 1.750 stapelwagens om.
Van Dulst Techniek verwierf eind 2009 de opdracht voor twee productielijnen, elk met een lengte van ongeveer 30 meter. De doelstelling was om een bestaande stapelwagen aan het begin van de modificatielijn te strippen, vervolgens op diverse bewerkingsstations te bewerken, waarna de gemodificeerde stapelwagen volledig gereed de lijn weer verlaat. De eerste productielijn was reeds in maart 2010 operationeel, de tweede lijn werd eind april opgeleverd.
Elk van beide productielijnen bestaat uit tien stations, waaronder stations voor demontage, strippen, bewerken, monteren en eindcontrole. De stapelwagens worden getransporteerd over een transportbaan voorzien van zachte kunststof wielen in verband met geluid. Op elk bewerkingsstation wordt de stapelwagen van de transportbaan gelift, en pneumatisch geklemd.
In totaal zijn in de productielijnen de volgende items verwerkt:
Per machine werkt één bewerkingscel zelfs volautomatisch, waarbij de stapelwagen, alvorens te worden bewerkt, eerst in het proces wordt gemeten. Deze meetgegevens worden in de besturing verwerkt, en aan de hand hiervan wordt de stapelwagen gepositioneerd door een tweeassig servosysteem. Per productielijn is één centrale bedieningsunit aanwezig.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…