‘Het productieproces wordt ingericht om op de meest efficiënte wijze elektrisch aangedreven bussen te bouwen. Dit zal gebeuren op een energie neutrale manier, gebruikmakend van ‘groene’ technologie’, legt Peter Wouters, directeur van de fabriek in Roeselare uit.
VDL Bus & Coach kiest er bewust voor om in West-Europa bussen te blijven bouwen. Het bedrijf streeft ernaar de werkgelegenheid in de hoogwaardige maakindustrie in Noord-Europa te behouden en te versterken. Met de verhuizing en modernisering van haar fabriek in Roeselare zet VDL Bus & Coach de ‘Aiming for Zero’-ambitie kracht bij. ‘Wij willen voorop blijven lopen in Europa op het gebied van e-mobiliteit’, zegt Henk Coppens, CEO VDL Bus & Coach.
‘De kennis en expertise die we sinds het op de markt brengen van de eerste elektrische bus in 2015 hebben opgedaan, gaan we verder uitbouwen. De roep om zero emissie wordt overal steeds sterker. Samen met onze partners en klanten werken wij continu aan duurzame en innovatieve oplossingen die dit mogelijk maken.De nieuwe fabriek in Roeselare wordt ons centrum voor e-mobiliteit, waardoor we nog beter kunnen inspelen op de behoeftes en vragen vanuit de markt.’
De te bouwen fabriek komt op een gebied van acht hectare aan de ringweg van Roeselare. Voordat volgens planning de eerste paal vanaf het voorjaar van 2020 de grond in kan, dienen er nog een aantal inpassingsprocedures doorlopen te worden.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…