VDL neemt tussen 2021 en 2023 de complete voertuig specifieke aanpassingen voor zijn rekening. Tot 2020 zullen er prototypes worden ontwikkeld, gebouwd en getest.
Het gaat om voertuigen die geschikt zijn voor transport per helikopter. De terreinwagens zullen worden uitgevoerd in drie hoofdvarianten (een infanterievoertuig, een ambulance-versie en een versie bestemd voor logistieke doeleinden). Daarnaast gaat het om diverse sub-varianten voor verschillende eenheden van de luchtmobiele brigade.
Mercedes kiest voor het concept van een zogeheten ‘rolling chassis’. Dat houdt in dat een rijdend chassis met motor, aandrijflijn, wielen en een dashboard wordt aangeleverd waarna VDL de voertuigen uitrust met een rolkooi, stoelen, radio- en communicatiesystemen, opbergmogelijkheden voor de uitrusting van militairen en modulaire pakketten die inzittenden bescherming bieden. Daarnaast draagt VDL mede zorg voor de uitvoering van een meerjarig onderhoudscontract.
Voor deze opbouwwerkzaamheden zal de fabriek van VDL Bus Chassis deels worden omgebouwd. Deze VDL-vestiging in Eindhoven zal, in samenwerking met zusterbedrijven, een kennis- en expertisecentrum worden voor integratieprojecten voor Defensie en de Nationale Politie.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…