Dat vindt VDL Bus&Coach directeur Willem van der Leegte. Hij zegt in het Financieele Dagblad: ‘Het is geweldig triest dat een pilotproject, dat qua grootte uniek is in Europa, naar de concurrent gaat.’
Hij denkt dat de luchthaven alleen maar naar de prijs heeft gekeken. De aanbestedingssom ligt op ongeveer vijftien miljoen euro, inclusief een onderhoudscontract en laadstations. Schiphol zegt dat BYD eruit sprong door prijs en kwaliteit. In totaal waren vijf partijen bij de aanbesteding betrokken. Van der Leegte denkt dat dit twee- tot driehonderd banen gaat kosten. Van de Leegte zei eerder dit jaar, op een bijeenkomst van Deloitte in Eindhoven, dat het hem frustreert dat afnemers zo fixeren op de prijs.
BYD is sinds kort actief op de krimpende Europese busmarkt waarop bovendien zeer veel concurrentie is. Yongpin Chan van BYD zegt blij te zijn met ‘zo snel een tweede order’, na de provincie Friesland.
De Nederlandse economie heeft wel eens betere tijden gekend, maar daar was op de Metavak…
Er is nu en in de toekomst fysieke ruimte voor werk en economie nodig. Het…
Baykal Nederland, onderdeel van Second Owner, is sinds een jaar de verdeler van de Turkse…
Lastafelshop, dat sinds 2017 een sterke groei doormaakte, heeft recent een lasrobot in gebruik genomen…
Personenvervoerder Arriva heeft 157 nieuwe elektrische bussen besteld bij VDL Bus & Coach, de divisie…
Ongeacht de uitslag van de komende Amerikaanse presidentsverkiezingen, blijft de Verenigde Staten een belangrijke handelspartner…