Ondanks de lastige economische omstandigheden verloopt de inschrijving voor de Metaalunie-paviljoens op de ESEF 2014 bijzonder goed.
Het concept waarmee bedrijven met een minimum aan organisatorische inspanningen op een prominente plaats in hal 1 van de Jaarbeurs Utrecht kunnen deelnemen aan de ESEF is voor veel ondernemers een aantrekkelijke manier om zich op deze belangrijke toeleverbeurs te presenteren.
‘Hoewel het totaalconcept op zich niet is gewijzigd, zullen door een andere presentatie de individuele bedrijven beter dan in het verleden zichtbaar zijn’, aldus Richard Schuitema van de Koninklijke Metaalunie.
Duidelijk hoger
Opmerkelijk is dat het aantal aanmeldingen voor de Metaalunie paviljoens op dit moment duidelijk hoger ligt dan twee jaar geleden op hetzelfde moment. Ruim 60 procent van de in de paviljoens beschikbare oppervlakte is gevuld. Wellicht is dit een eerste teken dat het vertrouwen in de markt voorzichtig begint terug te komen. Maar ook kan het zijn dat ondernemers juist nu kiezen voor dit concept, waarbij het niet onbelangrijk is dat het aantal bezoekers per m2 standruimte aan de Metaalunie paviljoens op de ESEF 2012 het hoogste was van alle stands op de ESEF.